Засідання круглого столу «Сприяння розвитку інклюзивних освітніх програм для вразливих категорій дітей та молоді в ситуації ризику»

Засідання круглого столу «Сприяння розвитку інклюзивних освітніх програм для вразливих категорій дітей та молоді в ситуації ризику»
26 Грудня 2016
Друкувати цю новину

21 грудня 2016 р. відбулося засідання круглого столу «Сприяння розвитку інклюзивних освітніх програм для вразливих категорій дітей та молоді в ситуації ризику». Метою заходу є обговорення створених напрямків для дітей та молоді з інвалідністю, ВПО, шляхом розроблення та проведення тренінгових програм «Гармонія в різноманітті. Формування принципів толерантності в інклюзивному просторі освіти».

Засідання круглого столу «Сприяння розвитку інклюзивних освітніх програм для вразливих категорій дітей та молоді в ситуації ризику»

Проєкт підтримується Агентством ООН у справах біженців (УВКБ ООН) і реалізується ЛОМГО «АМІ-Схід». Партнер проєкту Національна Асамблея людей з інвалідністю України. Проведення даного засідання було підтримано Міністерством Молоді та спорту України.

В засіданні взяли участь керівництво Коаліції захисту прав людей з інвалідністю та осіб з інтелектуальною недостатністю; керівництва середніх шкіл спеціалізованої СШ № 85, СШ № 11, СШ № 67 м. Києва, голови громадських організацій людей, які опікуються проблемами дітей та молоді різних категорій ВПО з міст Полтава, м. Умань, м. Києву, Київської та Луганської областей, представники університету менеджменту освіти при НАН України; також в засіданні прийняли участь психологи шкіл, представники бібліотек та музеїв (партнери в розвитку програм позашкільної освіти).

Засідання круглого столу «Сприяння розвитку інклюзивних освітніх програм для вразливих категорій дітей та молоді в ситуації ризику»

Під час заходу батьки, діти яких вимушені були у зв’язку з важкими подіями на Сході України змінити школи, розповідали про важку адаптацію, яка триває й досі. Не завжди оточуючі ставилися до дітей з розумінням. Виникла необхідність змінювати по чотири школи – і це були важким випробуванням для родин. Діти з гарних оцінок «скотилися» на найнижчі, самооцінка та бажання навчатися впали, виявилася проблема чимось зацікавити дитину.

Громадські організації та батьки вважають, що саме такі тренінги змогли би допомогти дітям ставитися друг до друга толерантніше. Ці знання  необхідні, насамперед, самим учням, незважаючи на їх можливості, а дотримання принципів толерантності буде підтримувати дитину на протязі життя. Тому під час засідання було вирішено об’єднати учасників в діючу експертну групу; директора шкіл виступили із пропозицією залучити до участі у тренінгах батьків. Громадськими організаціями та батьками, які мають дітей з інвалідністю, ВПО, наголошено на необхідності лобіювати тренінг на рівні МОН з тим, щоб внести його елементи в уроки Основи здоров’я, виховні години тощо.  Також серед пропозицій учасників засідання: проведення аналізу сучасних освітньої – соціальних запитів, особливо стосовно незахищених категорій, та встановити відповідності між ними та існуючими послугами, що надає Держава.

Засідання круглого столу «Сприяння розвитку інклюзивних освітніх програм для вразливих категорій дітей та молоді в ситуації ризику»

Дуже важливим для учасників заходу стала участь у заході Міністерства молоді та спорту України в лиці зам міністра Олександра Яреми та директора Департаменту молодіжної політики Ірини Бєляєвої. Вони підтримали даний напрямок в роботі з дітьми молоддю, надали експертну оцінку.

Олександр Ярема надав інформацію про можливості участі молоді з особливими потребами в обмінах молоддю та кампанію «No Hate Speech Movement» (Рух проти ненависті), яка реалізується в контексті Рамкової програми співробітництва між Міністерством молоді та спорту України та Радою Європи у сфері молодіжної політики на 2016-2020 роки. Від Міністерства молоді та спорту всі учасники засідання отримали в користування «Закладинки» – посібник з протидії мові ненависті через освіту з прав людини. Дане видання є помічником для освітян та громадських організацій, які працюють із дітьми та молоддю, як в напрямку подолання агресії спілкування в онлайн просторі, так і за межами формальної системи освіти.

Засідання круглого столу «Сприяння розвитку інклюзивних освітніх програм для вразливих категорій дітей та молоді в ситуації ризику»

Довідка: в листопаді та грудні були розроблені тренінгові програми «Гармонія в різноманітті» для дітей різного віку та окремо для викладачів. Дана програма розглянуто та рекомендовано Київським Університетом імені Бориса Гринченка (Інститутом післядипломної педагогічної освіти), лист від 21.11.2016 № 355.

В грудні відбулися зустрічі та тренінги в чотирьох загальноосвітніх школах м. Києва СШ № 85, СШ № 11, СШ № 67 та  СШ № 2 м. Вишневе.  Тренінги «Гармонія в різноманітті» отримали масу позитивних оцінок від самих школярів та підтримку з середи педагогічних складів шкіл. Діти отримали сертифікати та матеріали, з якими вони зможуть ділитися своїми знаннями з друзями та рідними.

Пізніше відбувся тренінг для викладачів даних шкіл, які зосередили увагу на необхідності розроблення тренінгової програми для батьків, отже родина відіграє велику роль у формуванні принципів толерантності в середі дітей та юнацтва.

Також, в рамках проєкту в листопаді – грудні відбулося проведення Інтегрованого конкурсу для дітей та юнацтва «Планета Толерантності», в якому прийняли участь більше 100 дітей вразливих категорій. Нагородження учасників відбудеться декількома етапами.

____________

В Луганській області реалізацію програми «Сприяння розвитку інклюзивних освітніх програм для вразливих категорій дітей та молоді в ситуації ризику» підтримано управлінням молоді та спорту ЛОДА – вже заплановано проведення тренінгів «Гармонія в різноманітті» з дітьми та молоддю в Луганській області в лютому 2017 року.

Інформаційна підтримка:

Всеукраїнське видання «Без бар’єрів»,

інформаційний сайт naiu.org.ua

Інформаційний молодіжний сайт ami-cxid.org,

Бібліотеки ЦБС Голосіївського району м. Києва.

Баранцова Тетяна,
керівник проєкт «Сприяння розвитку інклюзивних освітніх програм для вразливих категорій дітей та молоді в ситуації ризику»

  Категорія: