Співпраця миколаївських батьків та фахівців для здоров’я та успіху дітей з та щастя родин: навчаємося заради успіху

15 Жовтня 2020 Друкувати цю новину

Практика демонструє, що успіху домагаються не лише і виключно цілеспрямовані та впевнені у своїх силах та успіху, але ті, хто вміє співпрацювати з іншими задля досягнення спільної мети. Лише у взаємодії, основаній на взаємоповазі та розумінні сильних і визнання слабких сторін іншого можливі не лише «аби-які» перемоги, але стабільні та сталі досягнення та результати.

Зміни в житті дітей залежать від дорослих, що їх оточують, так, власне, як і сам розвиток дитини, те, якою буде дорослою ця особа в майбутньому. Саме тому, Миколаївські батьки – активісти Всеукраїнського форуму «Батьки за раннє втручання» за підтримки та участі Наукового дослідно-практичного центру з питань інклюзії та реабілітації ЧНУ ім. Петра Могили, а також Національної Асамблеї людей з інвалідністю України вирішили організувати та провести 2-денний марафон тренінгових заходів для педагогів, спеціалістів, батьків, в тому числі, інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) та реабілітаційних установ Миколаєва та Миколаївської області

Спікером-тренером під час заходів, основною метою яких є психологічна просвіта батьків дітей з інвалідністю, особливостями розвитку, порушеннями здоров'я, ООП, спеціалістів та педагогів, що працюють з такими дітьми, зокрема, в умовах інклюзивного суспільства, стала нейропсихолог, логопед, психолінгвист, мама 17тирічного хлопця з аутизмом та порушеннями слуху. національний координатор Всеукраїнського форуму «Батьки за раннє втручання в Україні», Альона Скрипко.

Дуже часто не лише в закладах освіти, кабінетах фахівців, але й в сім'ях спостерігається неадекватність в прийнятті дитини такою, якою вона є, що провокує розвиток, як у самих батьків та інших дорослих, так і у дитини, дезадаптивних рис особистості і негармонійних форм взаємодії з навколишнім світом. Це, в свою чергу, створює проблеми в процесі соціальної адаптації та інклюзії дитини. Особливо яскраво це проявляється у випадках, коли дитина має комплексні порушення

Сформувати більш адекватне розуміння дорослими дитини допомагає знайомство з психологічними знаннями про процес і психологічні закони розвитку особистості, його особливості та порушення. Що, в свою чергу, дозволить батькам та іншим дорослим ефективніше та результативніше віднаходити  та підбирати найбільш адекватні та прийнятні засоби і методи для розвитку та навчання дитини, а також, проаналізувавши життєвий шлях інших, виробити власні стратегії успішної та результативної взаємодії.

Сьогодні, 15 жовтня 2020 р. у приміщенні бібліотеки ЧНУ ім. Петра Могили вже було проведено практичний тренінг для спеціалістів та батьків на тему: ««А наш не такий як усі!..». Співпраця батьків та фахівців для здоров’я та успіху дітей = щастя родин», в якому нарівні та водночас з батьками взяли участь представники КУ «Міський центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю м. Миколаєва», а також Центру реабілітації Миколаївського обласного будинку дитини Миколаївської обласної ради.

Підвищити спроможності взаємодії на шляху до побудови ефективної системи освітніх, соціальних та медичних послуг для дітей з інвалідністю, особливостями розвитку, порушеннями здоров'я, ООП Миколаївщини та їх родин, тренер намагалася через формування розуміння процесу психологічного розвитку особистості, його основних етапів та вікових криз; обговорення необхідних і достатніх умов, що впливають на формування особистості; надавши їм відомості необхідні для успішного спілкування з дитиною, в освітньому середовищі, в родині, зі спеціалістами; надавши учасникам можливість відчути на собі вплив деяких спеціальних прийомів вивчення особливостей індивідуального розвитку людини.

Безумовно кілька годин недостатньо для опанування в повному обсязі розуміння процесів психологічного розвитку особистості, його основних етапів та вікових криз, уявлення про основні психологічні поняття, які використовуються в педагогіці, але саме остаточне і беззаперечне розуміння ними їх місця і ролі в створенні «необхідних і достатніх умов, що впливають на формування особистості» дозволить змінити життя дітей. А отже не лише завтра під час наступного тренінгу ««Діти з ООП та інклюзія. Пошук ресурсу та проектування діяльності», який нарівні з порушеними сьогодні охопить питання та розкриє поняття: «фандрейзинг», «проектне мислення», «менеджмент проектів», «програмно-цільовий підхід», які тепер не «щось далеке та незрозуміле», а слова, що знаходяться в повсякденному вжитку батьків, педагогів та спеціалістів, і є тими векторами за якими впроваджується їх повсякденна діяльність та складається життя дітей, але й надалі Науковий дослідно-практичний центр з питань інклюзії та реабілітації ЧНУ ім. Петра Могили за підтримки та участі Національної Асамблеї людей з інвалідністю України та миколаївських батьків продовжуватимуть свою просвітницьку та навчальну діяльність.

Всі бажаючі послухати про та обговорити діюче законодавство, яке методично забезпечує права всіх дітей на рівний доступ до освіти, як і те, що перед батьками, освітянським середовищем та спільнотою фахівців повсякчас постають питання щодо пошуку ресурсів для того щоб організувати належне забезпечення надання якісної освітньої послуги дітям з особливими освітніми потребами можуть долучатися завтра до он-лайн трансляції вищезазначеного тренінгу в Zoom. Для реєстрації участі та за посиланням звертатися за електронною поштою - ladazaharova2@gmail.com. Початок роботи о 12.00.

 

  Категорія:
написати коментар

0 коментарів

Поки немає коментарів

Ви можете бути тим, хто розпочне розмову.

Додати коментар

Ваші дані будуть надійно збережені! Вашу e-mail адресу не буде опубліковано. Також інші дані не будуть передані третій особі.
всі поля обов'язкові до заповнення.