Лист НАІУ щодо опрацювання проєкту Закону України

Лист НАІУ щодо опрацювання проєкту Закону України
22 Серпня 2014
Друкувати цю новину

 Лист НАІУ щодо опрацювання проєкту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо віднесення питань медико-соціальної експертизи до компетенції центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення»

Міністерство соціальної політики України

Національна Асамблея осіб з інвалідністю України опрацювала проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо віднесення питань медико-соціальної експертизи до компетенції центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення», який направлений Міністерством соціальної політики України та повідомляє наступне.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» інвалідність визначається як міра втрати здоров’я, а не працездатності. На сьогодні до складу МСЕК на 80- 90% входять лікарі, інші – це представники системи соціального захисту населення та, інколи, представники громадськості. Саме МСЕК визначає ступінь обмеження життєдіяльності особи через втрату здоров’я та складає індивідуальну програму реабілітації людини з інвалідністю. І це повинні, перш за все, робити фахові та досвідченні лікарі, а не працівники системи соціального захисту.

Законопроєктом пропонується розділити між різними міністерствами функції встановлення групи інвалідності дорослому населенню та дітям. На нашу думку, це порушить зв’язок і послідовність в роботі між медико-соціальними експертними комісіями, які встановлюють інвалідність дорослому населенню та лікарсько-консультативними комісіями дитячих закладів охорони здоров’я, що визначають статус «дитина-інвалід», а також після досягнення ними 18- річного віку готують документи і направляють на комісію для встановлення групи інвалідності.

Також зрозуміло, що підпорядкування МСЕК Мінсоцполітики понесе значні фінансові витрати з Державного бюджету України, що пов’язані з розміщенням цих комісій (сплата оренди лікарням за приміщення?), вирішенням кадрових питань, закупки оргтехніки та меблів, придбання спеціалізованого транспорту для осіб з інвалідністю, налагодження телефонного та Інтернет зв’язку та багато іншого.

Національна Асамблея осіб з інвалідністю України вважає, що сьогодні, коли в Україні іде війна, а люди з інвалідністю – мешканці Донбасу не отримують належної медичної та соціальної допомоги, ці витрати є недоцільними та економічно не виправданими.

Враховуючи вищевикладене, Національна Асамблея осіб з інвалідністю України не підтримує зазначений законопроєкт.

З повагою
Генеральний секретар НАІУ
В.Назаренко

  Категорія: