Чергове звернення НАІУ про порушення вимог містобудівного законодавства під час реконструкції площі Двірцевої у м. Львові

23 Січня 2020 Друкувати цю новину

Чергове звернення про порушення вимог містобудівного законодавства під час проєктування та виконання робіт за проєктом «Реконструкція площі Двірцевої у м. Львові».

В своєму листі до В.о. Голови Державної архітектурно-будівельної інспекції України НАІУ черговий раз акцентує на виявлених під час проведення обстеження доступності Двірцевої площі у Львові нових фактах порушення містобудівного законодавства та з проханням до введення в експлуатацію першої черги названого об'єкту провести підсумкову перевірку площі.

У попередніх зверненнях НАІУ наголошувало на найважливіших проблемах, через які маломобільні групи населення, а особливо особи з інвалідністю в кріслах колісних  та особи з порушенням зору і  тотально незрячі потрапляють в небезпеку, стають залежні  від сторонніх осіб та переживають приниження щоб потрапити через площу в будівлю вокзалу ст. Львів.

На звернення НАІУ, а також на звернення Уповноваженого Президента України з прав людей з інвалідністю Департаментом ДАБІ у Львівській області 04.10.2019 р. було проведено позапланову перевірку, до якої було залучено представника від громадської організації - заявника Я. Грибальського. Актом перевірки було зафіксовані порушення.

ДАБІ України, в свою чергу, повідомило про вжиті заходи на звернення Національної Асамблеї людей з інвалідністю України, в тому числі що надійшло резолюцією Мінрегіону від 21.11.2019 р. щодо приведення повторної перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності під час реконструкції площі Двірцевої у м. Львові, при цьому було проінформовано, що деякі зауваження та вимоги припису ДАБІ було усунуто. Але не всі.

7 грудня 2019р. Площа стала відкритою для користування пішоходами, а також відкрито рух громадського транспорту: автобуси міських та приміських/міжобласних та закордонних маршрутів, трамваїв.

Однак, для маломобільних груп населення, а особливо для осіб з інвалідністю, площа не  є в повній мірі безпечною, а будівля вокзалу і надалі залишається недоступною.

«6 та 8 грудня 2019 р. представниками організацій громадянського суспільства, зокрема: НАІУ - Ярослав Грибальський, Євген Свєт, Львівської обласної організації УТОС - Любов Кукуруза, ГО «Реабілітація осіб з інвалідністю» - Роман Гутник, фахівцями-експертами  з просторового орієнтування осіб з порушенням зору НРЦ «Левеня» - Мирослава Степанюк та Роман Червонописький було проведено обстеження доступності площі Двірцевої в місцях виконаних робіт, які є доступними для загального користування. При проведенні обстеження учасники керувалися вимогами державних будівельних норм, стандартів та правил, котрі регламентують вимоги безпеки, доступності та інклюзивності. Зокрема: ДБН В.2.2-40:2018, ДБН Благоустрій територій, ДБН Трамвайні та тролейбусні лінії, ДБН Вулиці та дороги населених пунктів» - йдеться у листі.

«Зважаючи на викладене, а також на те, що при виконанні робіт першої черги  за проєктом «Реконструкція площі Двірцевої у м. Львові» аудитом доступності  6-8 грудня 2019р. виявлені (як нашу думку) нові факти порушення містобудівного законодавства, просимо до введення в експлуатацію першої черги названого об'єкту провести підсумкову перевірку.

При проведенні підсумкової перевірки просимо взяти до уваги висновки аудиту доступності. Одночасно просимо при проведенні підсумкової перевірки залучити представників організацій громадянського суспільства, які проводили аудит доступності 6 та 8 грудня 2019 р.».

Далі тезами названо проблеми:

  1. Надалі залишається проблема відсутність якомога ближче до входів в будівлю вокзалу місць для висадки/посадки осіб з інвалідністю з/в автотранспорт, а також для паркування автотранспорту осіб з інвалідністю. Цей недолік був зафіксований актом позапланової перевірки. Станом на січень 2020 недолік не усунуто.  Завантажити додаток 1.
  1. Вхід в будівлю вокзалу. Неможливість особі з інвалідністю у кріслі колісному, а також особі  з порушенням зору безпечно потрапити в будівлю вокзалу. При поясненні, що наведене зауваження щодо неулаштування пандуса до головного входу в будівлю вокзалу, оскільки будівля і територія по її периметру не є комунальною і не входить в перелік робіт з реконструкції площі Двірцевої для громадян, а особливо осіб з інвалідністю  - не є аргумент. І місто, в особі ЛМР, і вокзал, як об’єкт УЗ – разом функціонують в одній державі Україна, котра ратифікувавши 15 років тому Конвенцію ООН взяла на себе зобов’язання. Завантажити додаток 2.
  1. Платформи зупинок громадського транспорту (трамваю):
  • Висота платформи надалі залишається виконаною з відхиленням погодженої проектної документації.
  • Відстань від осі колії до платформи зупинки є такою, що залишається зазор між платформою і зупинкою 17 – 21 см (!?)
  • Пандуси на платформи мають ненормативний ухил.
  • Пандуси на платформи не облаштовані з обох боків поручнями по усій довжині похилих частин, із продовженням по горизонталі внизу на 30 см.
  • Система встановлених ТС на зупинках громадського транспорту (трамваї, автобуси) не може в принципі виконувати свої функції. Не доступно для незрячого користувача.

Завантажити додаток 3.

  1. Благоустрій території. Зокрема замощення площі Двірцевої, є таким, що особа в кріслі колісному через нерівність поверхні (виступаючі елементи або впадини і широкі шви між покриттям) створюють ризики випасти з крісла колісного. Для осіб з порушенням зору, а особливо тим, хто для орієнтування користується тростиною – постійно дезорієнтує та заводить в небезпеку, зокрема: на різноманітні опори та стовпчики на шляху пересування, на газони, на проїзну частину в місцях відсутності пішохідних переходів, на решітки дощоприймачів тощо.

Завантажити додаток 4.

5. Водовідведення.

  • Водовідведення на пішохідних шляхах.
  • Решітки водостоків та каналізаційних люків по усій площі не відповідають нормативам та небезпечні для багатьох категорій користувачів.

Завантажити додаток 5.

6. Система засобів орієнтації для осіб з порушенням зору.

  • Відсутня (або недоступна) система візуальної навігації. Не зрозумілими є шляхи руху до об’єктів: до зупинок трамвая; до зупинок автобусів;  до головного входу в будівлю вокзалу; до пандусу при вході до Приміської зали; до ліфта і зовнішніх сходів на перони; до будівлі автовокзалу тощо.
  • Відсутня система у прокладанні тактильних смуг. Одночасне прокладання поруч і стандартних (з природнього каменю) і спеціальних (тактильна плитка) смуг дезорієнтує особу, котра користується для орієнтування в просторі тростиною. В такому виді прокладені тактильні смуги (далі ТС) принципово не виконують своїх завдань та функцій (марно витрачені гроші).
  • Поверхня (покриття), на яку встановлені ТС, має свої тактильні особливості, які дезорієнтують при дотиковому обстеженні (тростиною, ногою). Як наслідок, незрячий користувач не може відрізняти на дотик спеціальну ТС від інших тактильних ділянок  поверхні і не може тримати за допомогою ТС необхідний напрямок руху.
  • В багатьох місцях спеціальні прокладені ТС мають складні  для тактильного сприйняття (тростина, підошва ноги). Забагато дрібних вставок, поворотів. Як наслідок, орієнтування та навігація за допомогою відповідних  ТС неможливе.
  • Встановлені ТС не в рівень загального замощення створюють незручності  та небезпеку для інших пішоходів. Зокрема це є бар'єром для осіб з інвалідністю, у тому числі для осіб, які пересуваються на кріслі колісному. Подекуди висота ТС відносно поверхні замощення площі складає 1-1,2 см.

Завантажити додаток 6.

7.  Пішохідні переходи.

  • через трамвайні колії та проїзну частину вкрай небезпечні для всіх категорій користувачів. Великі ризики для здоров’я чи життя осіб із порушеннями зору.
  • біля громадських вбиралень. Як наслідок небезпечно або не можливо скористатися деяким категоріям осіб, які пересуваються на кріслі колісному та з порушеннями опорно-рухового апарату.

Завантажити додаток 7.

8.    Вхід в будівлю автовокзалу (прилегла територія). Завантажити додаток 8.

9.    Громадські вбиральні. Завантажити додаток 9.

  1. МАФ. Завантажити додаток 10.
  2. Інформація. Завантажити додаток 11.
  Категорія:
написати коментар

0 коментарів

Поки немає коментарів

Ви можете бути тим, хто розпочне розмову.

Додати коментар

Ваші дані будуть надійно збережені! Вашу e-mail адресу не буде опубліковано. Також інші дані не будуть передані третій особі.
всі поля обов'язкові до заповнення.