Національна Асамблея інвалідів України вважає, що лише 100% низький рівень підлоги в усьому салоні міського транспортного засобу забезпечує інклюзивність і доступність особам з інвалідністю на рівні з іншими до послуг транспорту у повній відповідності до вимог статті 9 Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю. (Конвенцію ратифіковано Законом України № 1767-VI ( 1767-17) від 16.12.2009).

Київському міському голові п. Кличку В.В.
Генеральному директору
КП “Київпастранс”п. Майзелю С.П.
Голові комітету з конкурсних торгів КП „Київпастранс” п. С. Гамолі

Лист від 18 травня 2015 року (повний текст)

Одним із напрямків діяльності всеукраїнського громадського об’єднання Національна Асамблея інвалідів України (НАІУ) є створення в Україні універсально доступного для усіх громадян середовищ, що реалізується за програмою “Безбар’єрна Україна”. В рамках цієї програми, серед інших заходів, постійно здійснюється моніторинг дотримання законодавчих та нормативних вимог, які регламентують отримання осам з інвалідністю на рівні з іншими громадянами якісних послуг на транспорті.

НАІУ ознайомилась із документацію конкурсних торгів на закупівлю «Вагони залізничні чи трамвайні самохідні, багажні вагони та відкриті платформи, крім транспортних засобів, призначених для ремонтування й технічного обслуговування (трамвайні вагони пасажирські самохідні з низьким рівнем підлоги) код 30.20.2 за ДК 016:2010», які оголосило комунальне підприємство „Київпастранс” і розміщено у Віснику державних закупівель (бюлетень № 242(28.04.2015) від 28.04.2015, оголошення № 122057).

В опублікованій документації вказано, що КП „Київпастранс” планує закупити 7 одиниць трамвайних вагонів пасажирських самохідних з низьким рівнем підлоги. Однак, в пункті 15 Технічної специфікації (Додатку 2 до документації конкурсних торгів) вказано, що низький рівень підлоги має становити від 35 до 100 %.

НАІУ вважає, що лише 100% низький рівень підлоги в усьому салоні міського транспортного засобу забезпечує інклюзивність і доступність особам з інвалідністю на рівні з іншими до послуг транспорту у повній відповідності до вимог статті 9 Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю. (Конвенцію ратифіковано Законом України № 1767-VI ( 1767-17) від 16.12.2009).

Відсутність в конкурсних вимогах щодо 100% низького рівня підлоги в салоні трамвайних вагонів, які планується закупити за бюджетні кошти м.Києва, суперечить сучасним європейським вимогам до трамвайних вагонів та є дискримінацією осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення в забезпеченні однакового доступу до послуг транспорту. А враховуючи термін експлуатації трамвайного вагона як мінімум 15 років згідно з п. 4.1. ГСТУ 204.04.05.003 – 2004 (а фактично до 30 – 40 років), ця дискримінація зберігається на тривалий термін. Також необхідно враховувати, що внаслідок бойових дій на території нашої держави кількість осіб з інвалідністю зросла і надалі буде збільшуватися, і це будуть в основному чоловіки працездатного віку. З огляду на це, вважаємо, що державні та місцеві органи влади, керівники комунальних підприємств повинні вже зараз створювати умови для вільного пересування осіб з інвалідністю та людей старшого віку, у тому числі розробляючи технічні вимоги для закупівлі міського транспорту.

Національна Асамблея інвалідів України наполягає на викладенні пункту 15 Технічної специфікації (Додатку 2 до документації конкурсних торгів) в такій редакції:

№ з/п Характеристики Параметри
15. Низький рівень підлоги ДСТУ UN/ECE R-36-03:2005, п. 2.1.6.100%

 

Сподіваємось на розуміння та підтримку.
З повагою,
Виконавчий директор
Н. Скрипка