Звернення НАІУ щодо порушення прав осіб з інвалідністю та МГН на доступ до транспортних послуг нарівні з іншими та про невиконання Львівською міською радою рішення Комітету доступності від 15.03.2019 р.

Звернення НАІУ щодо порушення прав осіб з інвалідністю та МГН на доступ до транспортних послуг нарівні з іншими та про невиконання Львівською міською радою рішення Комітету доступності від 15.03.2019 р.
10 Червня 2019
Друкувати цю новину

Уповноваженному Президента України з прав людей з інвалідністю Сушкевичу В.М.

Міністерство інфраструктури України

 Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України

На засіданні Комітету забезпечення доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури, що працює при Міністерстві регіонального розвитку України, 15.03.1019р. було заслухано питання порядку денного № 3 «Шодо порушення вимог ДБН в частині доступності для МГН при проєктуванні, будівництві, реконструкції, експертизі ПКД та на стадії прийняття в експлуатацію зупинок громадського транспорту».

За результатом засідання протоколом від 15 березня 2019р. було вирішено:

3.1 Львівській міській раді рекомендувати:

– задля створення інклюзивності послуг з перевезення пасажирів громадським транспортом, з метою визначення оптимальних можливостей експлуатації на трамвайних маршрутах м.Львова трамваїв старої конструкції Tatra КТ-4 та сучасних трамваїв ЕЛЕКТРОН з низьким рівнем підлоги, а також у випадках одночасного пролягання на маршрутах і нерейкового транспорту, звернутися до Науково-дослідного та конструкторсько-технологічного інституту міського господарства (ДП НДУТ МГ) щодо обстеження рухомого складу трамваїв та надання пропозицій щодо визначення оптимальних параметрів при будівництві та реконструкції платформ посадкових майданчиків трамвайних зупинок.

– надати на розгляд Науково-дослідному та конструкторсько-технологічному інституту міського господарства (ДП НДУТ МГ) проєкт реконструкції площі Двірцевої у м. Львові.

–   про результати розгляду проєкту реконструкції вказаної площі поінформувати Мінрегіон.

Однак, станом на 27.05.2019р., нам не відомо, чи Львівською міською радою було виконано рішення виконкому. А якщо і виконано, то також не відомі висновки щодо п.3.1 (абзац перший та абзац другий) протокольного рішення.

Мало того, Департаментом  ЖКГ та інфраструктури Львівської міської ради, в особі заступника директора департаменту А.Білого, підготовлено проєкт рішення Львівського виконкому, яким передбачено висоту трамвайних зупинок 25 см. Наголошуємо, що при середній висоті першої сходинки або рівня підлоги низькопідлогового трамваю біля 30-32 см перепад висоти між посадковим майданчиком і рівнем трамваю є бар’єром для маломобільних груп населення/пасажирів.

Нагадуємо, що відповідно до державних будівельних норм та стандартів, висота посадкового майданчика трамвайних зупинок повинна бути в рівень підлоги або першої сходинки трамваю.

  • ДБН В.2.3-5:2018 Вулиці та дороги населених пунктів. (затверджено Мінрегіоном, Наказ від 24.04.2018р. № 103, набрання чинності з 01.09.2018р., на заміну В.2.3-5:2001).
    • 4.6 Трамвайні зупинки слід розміщувати відповідно до ДБН В.2.3-18
    • 4.9 Посадкові майданчики на зупинках громадського транспорту улаштовуються на 20 см вище поверхні проїзної частини. На трамвайних зупинках висота посадкового майданчика повинна бути на рівні першої сходинки трамвайного вагона.
  • ДБН В.2.3-18 Трамвайні та тролейбусні лінії, з врахуванням Змін № 1, № 2.
  • 3.5 Посадочні майданчики зупинок трамвая на суміщеному полотні повинні бути позначені маркувальними лініями. У випадку розташування колій на відокремленому чи власному полотні посадочні майданчики треба розташовувати на висоті першої сходинки трамвайного вагона та вони повинні мати тверде покриття. Рівень першої сходинки трамвайного вагона – згідно з ДСТУ 4070.
  • ДСТУ 4070 Вагони трамвайні. Вимоги безпеки й охорони навколишнього середовища
  • 5 Сходинки в пасажирських дверях.
  • 5.1 Максимально припустимі розміри висоти і глибини сходинок повинні відповідати таблиці 3 та рисунку 1.

Таблиця 3

Розташування сходинок Найменування розміру  Значення розміру, м
Перша сходинка Висота не більше 0,36
Глибина не менше 0,3
Наступні сходинки

(при їх наявності)

Висота не більше 0,25
Глибина не менше 0,2
  • Наказ Мінрегіону від 16.06.2017  № 151 Про затвердження Змін до Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05 липня 2017 р. за № 817/30685

«Ремонт доріг повинен включати здійснення заходів щодо пониження бортового каменю на дорогах (краю проїзної частини, украпленої смуги узбіччя) в місцях перетину пішохідних шляхів (тротуарів) із дорогами для проїзду автотранспортних засобів (до нульового рівня), встановлення бортового каменю на зупинках на рівні підлоги транспортного засобу загального користування та звукових сигналів на світлофорах, а також обов’язкове встановлення попереджувальних тактильних елементів з конусоподібними або круглими рифами (висота рифа 5мм) завширшки не менше 50 см на відстані 80 см перед виїздом на проїзну частину, де було здійснено роботи з пониження бортового каменю. Попереджувальна смуга має бути розташована обов’язково паралельно проїжджій частині»

Також наголошуємо, що відповідно до Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю Україна, як держава-учасниця, повинна вживати заходів для забезпечення особам з інвалідністю доступу нарівні з іншими до фізичного оточення та до транспорту.

Відповідна вимога прописана ДБН В.2.3-18:2007: Транспортна доступність для МГН – це наявність умов, за яких маломобільні групи населення  нарівні з іншими мають доступ до інженерно транспортної інфраструктури, транспорту та транспортних послуг.

Різні рівні платформи посадкових майданчиків та підлоги чи сходів транспортних засобів абсолютно суперечать названим вище вимогам.

Зважаючи на викладене, а також беручи до уваги те, що:

Мінінфраструктури є центральним органом виконавчої влади у сфері формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах транспорту та дорожнього господарства, а також сфері безпеки руху,

Мінрегіон є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує політику у сфері містобудування, а також забезпечує формування державної політики у сфері архітектурно-будівельного контролю та нагляду,

просимо відповідного реагування для забезпечення людям з інвалідністю та маломобільним групам населення доступу нарівні з іншими до транспортної інфраструктури, а також вжити заходів щодо виконання Львівською міською радою протокольного рішення Комітету забезпечення доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури від 15.03.1019р. стосовно порушення вимог ДБН в частині доступності для МГН при проєктуванні, будівництві, реконструкції, експертизі ПКД та на стадії прийняття в експлуатацію зупинок громадського транспорту.

Додаток:

Протокол онлайн-засідання Комітету забезпечення доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури (завантажити).

З повагою

Виконавчий директор                                                Н. Скрипка

Координатор програми НАІУ Безбар’єрна Україна, Заступник голови Комітету забезпечення доступності осіб з інвалідністю Мінрегіонбуд Я. Грибальський

  Категорія: