Звернення НАІУ до Мінрегіонбуду про надання роз’яснення щодо застосування державних будівельних норм та стандартів при проєктуванні та будівництві доступних для МГН зупинок громадського транспорту

Звернення НАІУ до Мінрегіонбуду про надання роз’яснення щодо застосування  державних будівельних норм та стандартів  при проєктуванні та будівництві доступних для МГН  зупинок громадського транспорту
5 Березня 2019
Друкувати цю новину

Заступнику Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України,

голові  Комітету забезпечення доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури  

Парцхаладзе Л.Р.

Одним із чинників забезпечення моживості маломобіьним групам населення, зокрема особам з інваліднстю, отримувати послуги на транспорті нарівні з іншими є транспртна доступність.

Як тлумачить ДБН В.2.3-18:2007: Транспортна доступність для МГН – це наявність умов, за яких маломобільні групи населення  нарівні з іншими мають доступ до інженерно транспортної інфраструктури, транспорту та транспортних послуг».

Важливим елементом транспортної інфраструктури є зупинки громадського транспорту на регулярних рейсах, зокрема співвідношення висоти посадкової платформи з рівнем підлоги чи 1-ї сходинки будь-якого громадського транспортного засобу: рейкового (трамвай, метро, залізничні вагони тощо) та нерейкового (автобус, тролейбус).

Національні нормативні акти, як і міжнародні стандарти, передбачають, щоб рівень трамваю з низькою підлогою, або перша сходинка трамваю старої конструкції  співпадала по висоті з платформою посадкової плошадки.

Однак, часто ми бачимо на вулицях і дорогах різних міст України, шо навіть новоздбудовані зупинки суперечать нормативним вимогам. Звичайно, що з такої зупинки потрапити в салон транспортного засобу особі з інвалідністю без сторонньої допомоги є неможоивим. Причиною цьому мабуть є те, що замовики (інвестори), проєктанти нехтують вимогами ДБН та стандартів, які регламентують доступність. Державна експертиза при розгляді проєктів також не звертає на це уваги. Відповідно, що  І ДАБК залишається в ролі статиста.

З огляду на викладене,

  1. Просимо надати роз’яснення щодо застосування конкретних вимог державних будівельних норм та стандартів при проєктуванні та будівництві доступних для МГН зупинок громадського транспорту з метою забезпечення доступності особам з інвалідністю отримувати безпечно і нарівні з іншими транспортні послуги
  2. Пропонуємо внести в план роботи комітету доступності Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України на 2019 рік питання доступності транспортної інфраструктури, зокрема нормативних вимог до проєктування, проведення експертизи ПКД, будівництва та прийняття в експлуатацію зупинок рейкового і нерейкового громадського транспорту регулярних перевезень.
  Категорія: