Звернення НАІУ до Голови Верховної Ради України з приводу внесення на розгляд Верховної Ради України проєктів законів України

Звернення НАІУ до Голови Верховної Ради України з приводу внесення на розгляд Верховної Ради України проєктів законів України
17 Грудня 2015
Друкувати цю новину

Голові Верховної Ради України
Гройсману В.Б. 

Шановний Володимире Борисовичу! 

Звертаємось до Вас та наших обранців – народних депутатів України з приводу внесення на розгляд Верховної Ради України проєктів законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо стабілізації фінансового стану держави та удосконалення окремих положень соціальної політики) (реєстр. № 3628 від 11.12.2015), «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (щодо узгодження норм Бюджетного кодексу зі змінами до галузевого та податкового законодавства) (реєстр. № 3629 від 11.12.2015) та «Про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні» (реєстр. № 3630 від 11.12.2015), авторами яких є Кабінет Міністрів України.

З розумінням ставимося до намагання Уряду в цей складний соціально-економічний період в країні зменшити навантаження на державний бюджет, але категорично не погоджуємося, щоб під  гаслом «децентралізація» позбавляти найуразливіші групи населення законодавчо встановлених соціальних гарантій.

Так, законопроєктом № 3628 пропонується встановити, що пільги стосовно пільгового проїзду для окремих категорій громадян, у тому числі учасників бойових дій, осіб з інвалідністю війни, осіб з інвалідністю І та ІІ групи, дітей-осіб з інвалідністю (їх супроводжуючих), військовослужбовцям, які стали людини з інвалідністюми внаслідок бойових дій, учасників бойових дій та прирівняних до них осіб, батьків військовослужбовців, які загинули чи померли або пропали безвісти під час проходження військової служби, а також деяким іншим категоріям громадян, надавалися за рішенням органу місцевого самоврядування за рахунок коштів місцевого бюджету. При цьому  законопроєктом № 3629 запропоновано відмінити компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян і здійснювати відповідні видатки з місцевих бюджетів.

На думку громадських організацій людей з інвалідністю, такі законодавчі впровадження обмежують право громадянина України з інвалідністю  на проїзд  за пільговим тарифом по всій території держави не залежно від місця його реєстрації. Так, після запровадження цієї норми, особи з інвалідністю, що мешкають у Київській чи іншій області України не зможуть скористуватися  пільговим проїздом по м. Києву без наявності  у них  «Картки киянина» та навпаки. Також є застереження, що враховуючи «дефіцит» коштів  місцевих бюджетів,  органи місцевого самоврядування вимушені будуть приймати рішення про надання безкоштовного проїзду окремим категоріям громадян за залишковим принципом. Тому вважаємо, що це не можна допустити!

Також, вважаємо неприпустимим прийняття норми законопроєкту № 3630 щодо  продовження  оподаткування 15 % податком на доходи фізичних осіб суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, відмінні від визначених у підпункті “и” підпункту 158.1.1 пункту 158.1 статті 158 цього Кодексу, які отримуються платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом, у розмірі, що перевищують три розміри мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року.

Зазначеними законопроєктами також пропонується і в подальшому позбавляти пенсії працюючих на відповідних посадах осіб з інвалідністю ІІІ групи і матерів/батьків, які виховують дітей з інвалідністю, та/або обмежувати розмір їх пенсії. При цьому необхідно зазначити, що на сьогодні держава не фінансує програми направлені на забезпечення осіб з інвалідністю необхідними лікарськими засобами, виробами медичного призначення, санаторно-курортним лікуванням, реабілітаційними заходами тощо.  Завдяки працевлаштуванню та пенсії, що зароблена  люди з інвалідністю, члени їх родин вирішують ці проблеми самостійно. Тому не можна допустити прийняття норми щодо позбавлення пенсій осіб з інвалідністю ІІІ групи і матерів, які виховують дітей з інвалідністю, та/або не обмежувати і не оподатковувати розмір їх пенсій.

Одночасно, законопроєктом № 3628 пропонується позбавити права на безкоштовне харчування дітей з інвалідністю 5-11 класів, що навчаються у загальноосвітніх навчальних закладах.

Це суперечить  статті 21 Закону України «Про загальну середню освіту»!

Особливо звертаємо увагу на те, що законопроєктом № 3628 Кабінет Міністрів України пропонує позбавити право на зарахування до вищих навчальних закладів поза конкурсом усіх осіб, які за законами мають таке право, у тому числі:

  • дітей-осіб з інвалідністю та осіб з інвалідністю І та ІІ груп, яким не протипоказане навчання за обраною спеціальністю, у разі складення ними вступних іспитів (вступних випробувань) з позитивним результатом;
  • чемпіонів і призерів Паралімпійських ігор – за спеціальностями в галузі фізичної культури та спорту.

Держава ще тільки починає робити певні кроки щодо впровадження інклюзивної освіти. Умови для навчання як в середній, так і вищій школі, організації вступу до цих закладів для дітей з інвалідністю нарівні з іншими дітьми в Україні ще не створені. І тому, право на зарахування до вищих навчальних закладів поза конкурсом для дітей з інвалідністю та тих, хто має І та ІІ групу інвалідності є відповідною державною «компенсацією» цій особі за не створення цих умов. Спочатку УМОВИ – потім РІВНІСТЬ!

Шановний Володимире Борисовичу, просимо розглянути наші пропозиції та не допустити звуження соціальних гарантій для осіб з інвалідністю з прийняттям зазначених законопроєктів.

З повагою

Виконавчий директор Н.Скрипка

  Категорія: