Якісна та доступна дошкільна освіта: завершено громадське обговорення проєкту Концепції розвитку дошкільної освіти

Якісна та доступна дошкільна освіта: завершено громадське обговорення проєкту Концепції розвитку дошкільної освіти
8 Липня 2020
Друкувати цю новину

Якісна та доступна дошкільна освіта: завершено громадське обговорення проєкту Концепції розвитку дошкільної освіти

3 липня 2020 року завершилось громадське обговорення Концепції розвитку дошкільної освіти. Документ окреслює основні напрями розвитку дошкільної освіти та визначає їхні пріоритети. У разі ухвалення Концепції, будуть встановлені чіткі ознаки якісної дошкільної освіти та шляхи її досягнення, а основні принципи документа стануть підґрунтям для нового Закону “Про дошкільну освіту”.

Протягом встановленого для обговорення з громадськістю терміну надійшли зауваження та пропозиції від 27-и адресантів, зокрема від педагогічних та науково-педагогічних працівників.

“Якісна та доступна дошкільна освіта – один з основних пріоритетів Міністерства освіти і науки. Концепція розвитку дошкілля є тим документом, що описує вектори руху дошкільної освіти та визначає критерії її якості. Концепція – це важливий крок перед прийняттям нового Закону України “Про дошкільну освіту”. В ній викладено бачення розвитку дошкілля та ті кроки, що необхідно зробити для підвищення якості цієї ланки освіти – наприклад, розробити сучасні методичні матеріали для педагогів та створити інструменти для моніторингу роботи дитсадків”, – зазначила заступниця Міністра освіти і науки Любомира Мандзій.

Серед ознак якісної дошкільної освіти:

  1. Доступність, зокрема: розвинена мережа дитсадків, широка можливість доступу до них дітей із родин соціально вразливих груп та дітей з особливими освітніми потребами, відсутність бар’єрів у будівлях та перешкод під час освітнього процесу;
  2. Умотивований та компетентний педагогічний працівник, зокрема: доступ педагогів до системи професійного розвитку, конкурентна заробітна плата у вихователів;
  3. Безпечне та розвивальне освітнє середовище, яке відповідає індивідуальним особливостям дітей, їхнім інтересам, стимулює до пізнавальної діяльності;
  4. Зміст дошкільної освіти, який базується, зокрема, на принципі навчання через гру як основної діяльності дитини дошкільного віку, активній участі дитини у пізнавальній та ігровій діяльності та прояві самостійності дитини;
  5. Управлінська система, здатна забезпечити, зокрема, належне управління мережею закладів освіти, ефективне залучення та використання ресурсів;
  6. Стала система моніторингу якості дошкільної освіти, результати яких використовуються для формування освітньої політики та покращення якості дошкільної освіти.

Цьогоріч Концепція розвитку дошкільної освіти має бути схвалена Кабінетом Міністрів України, а після цього новий Закон “Про дошкільну освіту” ухвалюватиме Верховна Рада. Наразі МОН готує відповідні документи.

Якісна дошкільна освіта – інвестиція держави у людський капітал та суспільство сталого розвитку. Як свідчать міжнародні дослідження, діти, які отримали якісну дошкільну освіту, мають кращі результати з читання у початковій школі та з математики в підлітковому віці, а також більше можливостей для самореалізації та саморозвитку в дорослому житті.

Джерело

  Категорія: