Торік в Україні затверджено цілу низку державних будівельних норм, що враховують потреби людей з інвалідністю через принципи універсального дизайну та розумне пристосування. Розробка будівельних норм здійснювалася Мінрегіоном разом із Національною Асамблеєю людей з інвалідністю України.
На сьогодні умови доступності зобов’язані виконувати національні заклади, а також це передбачено в трьох ліцензійних умовах (для фінансових установ, освітніх закладів та банків).
Зокрема, згідно з постановою НБУ від 22 грудня 2018 року N 149 «Про затвердження Положення про ліцензування банків» банки зобов’язані забезпечити відповідність приміщень, у яких ними здійснюється обслуговування клієнтів (далі – приміщення), вимогам глави 28 розділу IV Положення щодо забезпечення доступу маломобільних груп населення до послуг, що надаються банками, згідно з таким графіком:
1) упродовж першого року з дня набрання чинності цією постановою банки зобов’язані забезпечити повну відповідність таким вимогам Положення:
2) упродовж другого року з дня набрання чинності цією постановою:
3) упродовж третього року з дня набрання чинності цією постановою – усіх приміщень.
Банк забезпечує безперешкодний доступ до послуг, які надаються ним згідно з банківською ліцензією, особам з інвалідністю та іншим маломобільним групам населення згідно з вимогами законодавства України.
Приміщення банку, у яких здійснюється обслуговування клієнтів, повинні бути доступними та облаштованими для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення відповідно до державних будівельних норм, правил і стандартів, що документально підтверджується фахівцем із питань технічного обстеження будівель і споруд, який має кваліфікаційний сертифікат.
Банк розміщує інформацію про умови доступності приміщення банку для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення в місці, доступному для візуального сприйняття клієнтом, біля входу до приміщення банку, а якщо банк не має власного входу до приміщення з вулиці – біля центрального входу до будівлі, у якій розташоване приміщення банку.
Банк зобов’язаний розмістити кнопку виклику працівника банку біля входу до приміщення банку, а якщо банк не має власного входу до приміщення з вулиці – біля центрального входу до будівлі, у якій розташоване приміщення банку.