У ЖДУ ім. Івана Франка розпочав роботу міжнародний семінар з питань підвищення якості інклюзивної освіти

2 Жовтня 2013
Друкувати цю новину

1 жовтня 2013 року у конференц-залі Житомирського державного університету імені Івана Франка відбулося відкриття семінару «Законодавче забезпечення роботи фахівців у сфері інклюзивної освіти в України та Італії», який триватиме до 4 жовтня. Семінар проходить за підтримки Болонського університету (Італія).

Міжнародний семінар із впровадження інклюзивної освіти в Україні проходить у рамках українсько-італійського проєкту ЖДУ імені Івана Франка «Інклюзивна освіта в Житомирі». Протягом трьох днів науковці, керівники громадських організацій і спеціалізованих закладів, психологи та соціальні працівники зможуть перейняти досвід іноземних партнерів щодо поліпшення якості інклюзивної освіти в Житомирі та області.

Італійську сторону на семінарі представив професор Болонського університету, референт і науковий координатор проєкту Дімітріс Аргіропоулос. Разом із професором приїхала і представник ІСКОС Емілія Романія Еліза Буккі.

Також відкриття семінару відвідали заступник директора департаменту праці та соціального захисту населення облдержадміністрації – начальник управління соціального захисту населення Василь Павлюк та заступник директора інституту психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України, координатор проєкту Олександр Музика, представники міського центру науково-технічної творчості учнівської молоді, ЗОШ № 30, СНВК № 59, приватної україно-італійської школи «Всесвіт», ЖОБФ «Арка».

«Семінар об’єднує зусилля науковців, працівників освіти, громадських організацій та органів місцевого самоврядування для обговорення проблем, обміну досвідом та вироблення практичних дій щодо поліпшення якості інклюзивної освіти у Житомирі та області, – говорить Олександр Музика. – Тема є новою для України, але не далеко не новою для світу. В Італії вже тридцять років немає спеціалізованих навчальних закладів, навчання проходить у звичайних школах, які пристосовані до таких учнів. Ми маємо брати приклад, і справа не лише у пандусах, чи ще якійсь архітектурі, а у свідомості кожного українця».

На відкритті семінару обговорювали законодавче забезпечення роботи фахівців у сфері інклюзивної освіти, психологічний і соціальний супровід такого навчання в Україні.

«В міжнародній практиці є три методи роботи інклюзивної освіти, – говорить професор Болонського університету, референт і науковий координатор проєкту Дімітріс Аргіропоулос. – Це право, педагогіка і участь людей, які мають інвалідність, у житті суспільства. Головним для нас є упровадження гуманізму».

Останні роки питанню інклюзивної освіти в Україні приділяється багато уваги. На виконання Доручення Президента від 30 серпня 2012 року у Державному бюджеті 2013 року в 2,5 рази (48 млн. грн.) збільшено обсяги видатків на освіту дітей з особливими потребами у загальноосвітніх навчальних закладах, що створює відповідні умови для відкриття інклюзивних класів у загальноосвітніх школах та інклюзивних груп в дошкільних закладах. Окрім цього, у 2013 році передбачено 10 млн. грн. на видання підручників і посібників для учнів з особливими освітніми потребами, в тому числі виготовленими шрифтом Брайля.

«На сьогодні в Житомирській області функціонує 7 центрів реабілітації для дітей осіб з інвалідністю, – зазначив заступник директора департаменту праці та соціального захисту населення облдержадміністрації – начальник управління соціального захисту населення Василь Павлюк. – На Житомирщині проживає близько п’яти тисяч дітей осіб з інвалідністю, з них 500 – у Житомирі. Завдання влади сьогодні зробити все, аби такі діти мали можливість ходити до однієї школи зі своїми друзями та відчувати себе повноцінними громадянами».

Прес-служба Житомирської облдержадміністрації

  Категорія: