У Києві 9 жовтня 2014 року у приміщенні Центральної бібліотеки УТОС для сліпих відбувся науково-практичний семінар в рамках співпраці Міністерства освіти і науки, громадського об’єднання «Реаресурс» за підтримки БФ «Інститут розвитку освіти», в якому взяли участь представники Міністерства освіти і науки, Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради, керівники та педагогічні працівники шкіл з інклюзивним навчанням, науковці та батьки.
Метою семінару стало обговорення питань забезпечення права на освіту дітей з порушеннями зору шляхом інклюзивного навчання. З кожним роком у загальноосвітніх навчальних закладах збільшується кількість таких дітей, що у свою чергу ставить низку завдань по створенню належних умов для їх навчання перед органами управлінь освітою, керівниками навчальних закладів.
Начальник відділу освіти дітей з особливими потребами МОНУ Віра Шинкаренко ознайомила учасників семінару з новими змінами у законодавстві щодо освіти дітей з особливими потребами, напрямками подальшої роботи по впровадженню інклюзивної освіти.
Нагальним питанням, на яке звернула увагу присутніх Надія Геліон, консультант Київської міської психолого-медико-педагогічної консультації, є забезпечення корекційної допомоги дітям з порушеннями зору шляхом взаємодії батьків та педагогічних колективів навчальних закладів, де відкриті інклюзивні класи для таких дітей. Не менш важливим є співпраця шкіл спеціальних та з інклюзивними класами по наданню саме корекційної допомоги дітям з особливими освітніми потребами.
Сергій Васін, президент ГО «Реаресурс» наголосив на важливості взаємодії між громадськістю, міністерством, педагогічними колективами, які займаються освітою дітей з порушеннями зору. Крім цього, не менш важливими є інформаційне забезпечення батьків, педагогів про інклюзивне навчання цих дітей, а також забезпечення підручниками та навчально-методичними посібниками.
На семінарі представили технічні засоби реабілітації для дітей та осіб сліпих і зі зниженим зором, використання яких надає людям з особливими потребами широкий спектр можливостей для навчання, пізнання світу та встановлення контакту із зовнішнім світом.
Досвідом роботи поділилися представники шкіл з інклюзивними класами № 281, № 275, № 309, батьки, діти яких навчаються у спеціальних класах цих шкіл. Особливий акцент учасники семінару зробили на необхідності підготовки педагогічних кадрів для роботи з дітьми, посиленню консультативної роботи серед населення з питань інклюзивної освіти дітей з особливими освітніми потребами.
Міністерство освіти і науки України