“Смарт освіта” провела два дослідження про інклюзивну освіту

by Olga Zhurbenko | 6 Травня 2019 11:51

“Смарт освіта” провела два дослідження про інклюзивну освіту

ГО “Смарт освіта”[1] провела два дослідження: про ставлення педагогів і батьків до інклюзивного навчання і про проблеми та потреби асистентів учителів.

Метою першого опитування було виявити ключові потреби та проблеми в реалізації інклюзивного навчання у вчителів та управлінців, батьків дітей з ООП та батьків дітей усього класу. Тож опитувальник розділили на три частини відповідно до цієї цільової аудиторії. Всього було опитано 52 особи з 16-ти областей України.

Із твердженням, що інклюзія – важлива частина НУШ, погодилась 31 людина, меншу оцінку поставили 4 особи, ще 3 вибрали варіант “в роздумах”. Також трохи більше половини опитаних (52%) незгодні з тим, що зараз у школи є пріорітетніші завдання, ніж інклюзія.

Також респонедентів попросили відреагувати на твердження “Наше суспільство не готове до реалізації інклюзивного навчання в школі”. 47% опитаних вагаються з категоричними відповідями, тому обрали за 5-бальною шкалою “3” бали.

Прочитати дослідження повністю можна нижче.

[2]

Завантажити файл можна за цим посиланням[3]

Метою другого дослідження було визначити освітній рівень фахівців, які вже працюють асистентами або тільки збираються обійняти цю посаду; окреслити коло перешкод, з якими вони стикаються і, відповідно, визначити перелік найактуальніших потреб для подолання цих перешкод.

У дослідженні взяли участь 158 осіб. Основну частину респондентів (по 30%) становлять люди, які здобули освіту вчителя початкових класів та практичного психолога. Також 21% респондентів – вчителі-предметники і 13% – представники корекційної освіти. Ще по 3% – студенти і вихователі дитячих садочків.

Досвід роботи (визначеного в роках) в інклюзивних класах переважної частини опитаних складає в середньому до 2-х років (77%).

Серед проблем респонденти відзначили:

Прочитати дослідження повністю можна нижче.

[4]

Завантажити файл можна за цим посиланням[5].

Фото взято з відкритих джерел

Нова українська школа[6]

Endnotes:
  1. ГО “Смарт освіта”: https://www.facebook.com/smartosvita/
  2. [Image]: http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2019/04/Inklyuzyvne-navchannya-vazhlyva-chastyna-NUSH.pdf
  3. цим посиланням: http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2019/04/Inklyuzyvne-navchannya-vazhlyva-chastyna-NUSH.pdf
  4. [Image]: http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2019/04/Pro-yaki-problemy-govoryat-asystenty-vchyteliv.pdf
  5. цим посиланням: http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2019/04/Pro-yaki-problemy-govoryat-asystenty-vchyteliv.pdf
  6. Нова українська школа: http://nus.org.ua/news/go-smart-osvita-provela-dva-doslidzhennya-pro-inklyuzyvnu-osvitu/

Source URL: https://naiu.org.ua/smart-osvita-provela-dva-doslidzhennya-pro-inklyuzyvnu-osvitu/