“Смарт освіта” провела два дослідження про інклюзивну освіту

6 Травня 2019 Друкувати цю новину

“Смарт освіта” провела два дослідження про інклюзивну освіту

ГО “Смарт освіта” провела два дослідження: про ставлення педагогів і батьків до інклюзивного навчання і про проблеми та потреби асистентів учителів.

Метою першого опитування було виявити ключові потреби та проблеми в реалізації інклюзивного навчання у вчителів та управлінців, батьків дітей з ООП та батьків дітей усього класу. Тож опитувальник розділили на три частини відповідно до цієї цільової аудиторії. Всього було опитано 52 особи з 16-ти областей України.

Із твердженням, що інклюзія – важлива частина НУШ, погодилась 31 людина, меншу оцінку поставили 4 особи, ще 3 вибрали варіант “в роздумах”. Також трохи більше половини опитаних (52%) незгодні з тим, що зараз у школи є пріорітетніші завдання, ніж інклюзія.

Також респонедентів попросили відреагувати на твердження “Наше суспільство не готове до реалізації інклюзивного навчання в школі”. 47% опитаних вагаються з категоричними відповідями, тому обрали за 5-бальною шкалою “3” бали.

Прочитати дослідження повністю можна нижче.

Завантажити файл можна за цим посиланням

Метою другого дослідження було визначити освітній рівень фахівців, які вже працюють асистентами або тільки збираються обійняти цю посаду; окреслити коло перешкод, з якими вони стикаються і, відповідно, визначити перелік найактуальніших потреб для подолання цих перешкод.

У дослідженні взяли участь 158 осіб. Основну частину респондентів (по 30%) становлять люди, які здобули освіту вчителя початкових класів та практичного психолога. Також 21% респондентів – вчителі-предметники і 13% – представники корекційної освіти. Ще по 3% – студенти і вихователі дитячих садочків.

Досвід роботи (визначеного в роках) в інклюзивних класах переважної частини опитаних складає в середньому до 2-х років (77%).

Серед проблем респонденти відзначили:

  • відсутність роздаткових матеріалів та брак кадрів для їх підготовки;
  • відсутність досвіду роботи та брак спеціалізованої інформації щодо роботи з дітьми з ООП;
  • труднощі в написанні та реалізації індивідуальних програм розвитку;
  • нерозуміння, як побудувати злагоджену роботу між вчителем та асистентом вчителя;
  • незлагоджена робота шкільної команди психолого-педагогічного супроводу;
  • відсутність співпраці з ІРЦ;
  • спротив з боку батьків дітей усього класу.

Прочитати дослідження повністю можна нижче.

Завантажити файл можна за цим посиланням.

Фото взято з відкритих джерел

Нова українська школа

  Категорія:
написати коментар

0 коментарів

Поки немає коментарів

Ви можете бути тим, хто розпочне розмову.

Додати коментар

Ваші дані будуть надійно збережені! Вашу e-mail адресу не буде опубліковано. Також інші дані не будуть передані третій особі.
всі поля обов'язкові до заповнення.