Освітня інклюзивна команда Львова впроваджує інклюзивну освіту для незрячих дітей України

Освітня інклюзивна команда Львова впроваджує інклюзивну освіту для незрячих дітей України
4 Травня 2017
Друкувати цю новину

Освітня інклюзивна команда Львова впроваджує інклюзивну освіту для незрячих дітей УкраїниЛьвівський обласний осередок ГО «Українська спілка осіб з інвалідністю – УСІ», спільно з Ресурсним центром освітніх інформаційних технологій для осіб з особливими потребами НУ «Львівська політехніка» та академією «Svefi» (Швеція) продовжують реалізацію міжнародного освітнього проєкту «2Inclusion». За напрацьованою моделлю зараз навчаються незрячі учні 1 – 6 класів у Львівській, Миколаївській, Дніпропетровській, Волинській, Тернопільській та інших областях України. Цьогоріч до вступу в 1-ий клас готуються ще 4 незрячі дитини з м. Миколаєва, Хмельницького та Рівненської обл.

Як розповідає керівник проєкту Оксана Потимко, проєкт націлений на впровадження в різних регіонах України вітчизняної моделі інклюзивного навчання незрячих школярів,  напрацьованої організаторами  проєкту.  В рамках  проєкту відбуваються науково-практичні  семінари, практичні тифлотренінги і майстер-класи в університетах, загальноосвітніх школах, інститутах післядипломної освіти,  психолого-медико-педагогічних консультаціях та ін.

Впродовж лютого-квітня 2017 року такі науково-практичні і методичні заходи відбулись у Житомирі, Полтаві, Лубнах, Кременчуку, Івано-Франківську, Хмельницькому, Кам’янці-Подільському, Києві та ін. До їх проведення залучені вчитель-методист Галина Ліщинська, психолог Жанна Катерняк, спеціалісти Центру НУЛП Катерина Івашутіна, Марта  Сидоряк, Петро Хімка, шведські викладачі Матті  Яткола і Алексей Усов, керівник проєкту Оксана Потимко.

«Окрім науково-методичних семінарів і тренінгів, організатори проєкту виїжджають в ті регіони України, де з’являється черговий незрячий претендент на інклюзивну освіту, облаштовуючи робоче місце такої дитини необхідними техзасобами (комп’ютер з програмами екранного доступу, брайлівська друкарська машинка тощо), друкуючи та озвучуючи підручники,  навчаючи  вчителя і асистента методикам роботи в класі, де навчатиметься дитина з повною втратою зору. Одним з компонентів інклюзивної освіти незрячої  дитини  є застосування  аудіодискрипції у навчальному процесі такого учня. Організатори  проєкту  передбачили й цей практичний аспект, провівши серію  виїзних  майстер-класів  і тифлотренінгів у Києво-Печерському заповіднику, музичній школі №9 м. Києва та інших закладах», – розповідає Оксана Потимко.

Зазначимо, що модель інклюзивного  навчання  незрячого  школяра – це  системна комплексна    діяльність,    яка   передбачає  постійний   супровід інклюзованих  дітей  і  виготовлення для них навчальних матеріалів у доступних форматах (рельєфні мапи, хімічні таблиці, дейзі підручники і  т.д.).  Наразі  львівська  освітня інклюзивна команда – єдина в Україні, яка системно,  послідовно, прагматично займається впровадженням інклюзії незрячих дітей. Члени цієї команди мріють, аби їх досвід перейняли в інших  регіонах держави, даючи родинам незрячих малят право вибору і право на альтернативну школі-інтернату освіту.

Львівська міська рада

  Категорія: