Особлива турбота про дітей з особливими освітніми потребами

by Olga Zhurbenko | 17 Квітня 2014 08:47

Особлива турбота про дітей з особливими освітніми потребамиЗа останні роки в Україні відбувалися істотні зміни у ставленні до дітей з вадами розвитку. Держава стала уважнішою до проблем цих дітей, піклується про повноцінне задоволення їхніх потреб. Таких дітей називають „діти з особливими потребами”. Значна частина серед них діти-інваліди. У „Законі про освіту” вони відзначені як „діти, які потребують корекції фізичного чи (або) розумового розвитку”.

В основі державної політики вирішення особливих освітніх проблем названих категорій дітей, насамперед, якомога раніше дійти до кожної дитини, яка має порушення у розвитку, і максимально допомагати їй самій та її родині, забезпечуючи гідне людини життя, соціальний комфорт та освітньо – трудову реалізацію.

Щоб виконати таке завдання державної ваги, починати необхідно з обліку, збору статистичних даних і створення єдиного реєстру про кількість таких дітей, про рівень задоволення їхніх особливих потреб. Без них неможливо передбачити й регулювати напрямки і форми організації допомоги. Виконання цих завдань безпосередньо залежить від ефективності діяльності психолого-медико-педагогічних консультацій (ПМПК).

Відділ освіти районної державної адміністрації велику увагу приділяє даному питанню, саме для вирішення даних проблем створена районна ПМПК, яка є державною діагностико-корекційною структурою, що функціонує при відділі освіти районної державної адміністрації.

Районна психолого-медико-педагогічна консультація вирішує різноманітні проблеми дітей з особливими освітніми потребами та осіб з інвалідністю, серед яких головною є забезпечення рівних можливостей доступу до якісної освіти.

Робота ПМПК направлена на виявлення та обстеження дітей, які не засвоюють навчальну програму загальноосвітніх шкіл, вияв дітей дошкільного віку, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку, визначення умов їх реабілітації та соціальної адаптації. Разом з іншими підрозділами відділу освіти працює над виконанням плану заходів щодо запровадження інклюзивного та інтергованого навчання у загальноосвітніх навчальних закладах.

З метою скоординованої діяльності у здійсненні педагогічної та психологічної допомоги дітям районна ПМПК співпрацює з обласною психолого-медико-педагогічною консультацією.

9-10 квітня 2014 року Кіровоградською обласною психолого-медико-педагогічною консультацією відбулося психолого-педагогічне вивчення учнів загальноосвітніх навчальних закладів району з питань навчання, виховання та організації індивідуального чи інклюзивного навчання. Обстежено 38 дітей, які мають порушення психічного та (або) фізичного розвитку. Батькам та педагогам, які представляли дітей під час обстеження надано консультації та рекомендації.

Для педагогічних працівників проведено «круглий стіл» на тему: «Варіативні форми навчання дітей з особливими потребами в загальноосвітній школі»…

Саме діти з особливими освітніми потребами трохи більше потребують нашої уваги, турботи, чуйності. Але такої, що не принижує, а допомагає реалізувати здібності та повноцінно жити.

Ю.Морозова завідувач районною ПМПК

Факел[1]

Endnotes:
  1. Факел: http://fakel.kr.ua/index.php/suspilstvo/6128-osoblyva-turbota-pro-ditei-z-osoblyvymy-osvitnimy-potrebamy

Source URL: https://naiu.org.ua/osobliva-turbota-pro-ditej-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami/