Одним із фундаментів суспільства рівних можливостей є соціальна реабілітація та інклюзивна освіта дітей і молоді з особливими потребами

20 Січня 2014
Друкувати цю новину

Одним із фундаментів суспільства рівних можливостей є соціальна реабілітація та інклюзивна освіта дітей і молоді з особливими потребами

У виставковій залі «ІнтерШик» 16 січня відбувся другий обласний Форум батьків дітей з інвалідністю. Організаторами проведення Форуму стала Вінницька міська громадська організація «Паросток», що є одним із переможців конкурсу програм громадських організацій, яким надається фінансова підтримка з обласного бюджету, Проведено другий обласний Форум батьків дітей з інвалідністю за підтримки Вінницької обласної державної адміністрації.

Захід, що зібрав представників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, батьківської громади, відбувся у рамках обласної просвітницької програми «Особлива дитина», спрямованої на інтеграцію дітей з обмеженими фізичними можливостями у соціум.

У вступному слові директор Департаменту соціальної політики облдержадміністрації Марина Коваль інформувала присутніх про реалізацію реабілітаційних послуг та відповідних заходів соціальної підтримки людини з інвалідністюм з дитинства та дітям-людини з інвалідністюм. Також зазначила, що одним із завдань соціальної реабілітації є реалізація потенційних можливостей дитини, стимулювання досягнень дітей у різних сферах діяльності, забезпечення їх прав на повноцінне життя у громаді.

Одним із фундаментів суспільства рівних можливостей є соціальна реабілітація та інклюзивна освіта дітей і молоді з особливими потребами

Перший заступник директора Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Олена Чорна повідомила, що в області створено два спеціалізованих класи для дітей із вадами зору та слуху, введено в навчальних закладах посади асистента вчителя для допомоги дітям з інвалідністю. Також вона зауважила, що пріоритетами сучасної освіти є орієнтація на задоволення інтересів та потреб дитини, що передбачає забезпечення можливості вибору реабілітаційного та освітнього закладу і навчальної програми у відповідності з індивідуальними особливостями дитини.

Голова громадської організації «Паросток» Ірина Саранча повідомила про результати виконання програми, констатувавши, що завдяки просвітницьким заходам та тренінговій формі роботи, спілкування з батьками набуло відкритого та довірливого характеру. Батьківськими ініціативними групами у регіонах області активно обговорюються нагальні проблеми щодо навчання й виховання дітей. В процесі активного спілкування батьки обмінюються власним досвідом, разом з педагогами розглядають діючі практикуми для батьків на базі психолого-медико-педагогічних консультацій.

Учасники Форуму заслухати інформацію щодо стану розвитку інклюзивної освіти на Вінниччині, переваги діяльності психологічної служби, ролі психолого-медико-педагогічних консультацій та центрів соціальної реабілітації дітей-осіб з інвалідністю у реалізації передбачених інклюзією завдань. У ході Форуму батьки висловлювали власні погляди та пропозиції щодо подальшої роботи з упровадження інклюзивного навчання у закладах освіти області.

Слід зазначити, що більшість дітей з особливостями психофізичного розвитку може навчатися у загальноосвітніх школах за умови реалізації інклюзивної моделі освіти та організації послуг з соціальної реабілітації за місцем проживання.

Ірина Саранча наголосила, що пріоритетними напрямами соціальної реабілітації та інклюзивної освіти є сприяння соціальному, емоційному та когнітивному розвиткові кожної дитини. Інклюзивна модель суспільства охоплює систему освітніх послуг, зокрема: адаптацію навчальної програми та плану, фізичного середовища, методів та форм навчання, використання існуючих у громаді. Впровадження програми «Особлива дитина» орієнтовано на здійснення суттєвих змін у громадській свідомості стосовно ролі особливих дітей у суспільстві.

Вінницька ОДА + Фото

  Категорія: