НАІУ щодо проєкту наказу Мінсоцполітики «Про затвердження Порядку моніторингу забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації та оцінювання якості надання послуг особі з інвалідністю, дитині з інвалідністю, іншій особі»

НАІУ щодо проєкту наказу Мінсоцполітики «Про затвердження Порядку моніторингу забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації та оцінювання якості надання послуг особі з інвалідністю, дитині з інвалідністю, іншій особі»
7 Травня 2019
Друкувати цю новину

Національна Асамблея людей з інвалідністю України, відповідно до листа Міністерства соціальної політики України розглянула проєкт наказу Мінсоцполітики «Про затвердження Порядку моніторингу забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації та оцінювання якості надання послуг особі з інвалідністю, дитині з інвалідністю, іншій особі» та не погоджує його з наступних причин.

Пунктом 2 Порядку встановлено мету проведення моніторингу, зокрема оцінювання поточних результатів, виявлення труднощів, визначення проблем, надання рекомендацій для їх усунення, удосконалення системи забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації, надання послуг,зокрема реабілітаційних та з ремонту ТЗР тощо. При цьому встановлені в п.5 Критерії оцінки якості надання послуг особі з інвалідністю та іншим категоріям є відсоток скарг та своєчасність надання послуг та надання гарантійного ремонту, що не в повній мірі відповідає заявленій меті. На наше переконання, критерії оцінки якості послуг повинні бути розширені, зокрема: доступність послуги (фізична, інформаційна, чи було здійснено підбір ТЗР, сумісність ТЗР, адаптація, навчання, реалізація права вибору, своєчасність фінансування, доставка ТЗР тощо); наявність кваліфікованого персоналу, що здійснюють підбір ТЗР тощо.

Пункт 3 Порядку визначає, що моніторинг проводиться шляхом аналізу даних ЦБІ та опитування, які здійснюються органами соціального захисту населення, територіальними відділеннями Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю та безпосередньо Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю. Вважаємо, що до функцій моніторингу територіальними відділеннями Фонду включені функції які не зовсім відповідають його повноваженням та дублюються з функціями органів соціального захисту населення. Наприклад, пункт щодо потреби у ТЗР (формує собез, а не Фонд); дотримання органами соціального населення термінів укладання та підписання договорів, їх підписання з моменту отримання від підприємств належним чином оформлених договорів.. .тощо ( яким чином можна здійснювати моніторинг виконання не будучи підписантами договору і не маючи повноважень на контрольні функції перевірки діяльності органів соціального захисту населення). За результатами проведеного моніторингу складно встановити індивідуальні порушення у забезпечені ТЗР та контролювати усунення цього порушення.

Також п.З. п.4. Порядку передбачають, що органами, які здійснюють моніторинг проводиться опитування отримувачів ТЗР, зокрема за допомогою телефонного зв’язку або на особистому прийомі в приміщенні державного органу, відвідування за місцем проживання. При цьому не встановлено кількість таких опитувань (кожного отримувача чи вибірково/ не менше певного відсотку).

Звертаємо увагу, що проєкт постанови не передбачає залучення громадянського суспільства, зокрема осіб з інвалідністю й організацій, що їх представляють до процесу моніторингу. Це суперечить принципам Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю.

 

  Категорія: