На Луганщині влада не фінансує програму з захисту дітей-осіб з інвалідністю – прокурор

5 Березня 2013 Друкувати цю новину

Місцеві органи влади Луганської області практично не фінансують Комплексну обласну програму соціального захисту і реабілітації осіб з обмеженими фізичними можливостями. Про це УНН розповів прокурор Луганщини Анатолій Мельник.

Він повідомив, що на виконання Державної цільової програми "Національний план дій з реалізації Конвенції про права осіб з інвалідністю» на період до 2020 року", рішенням сесії Луганської обласної ради затверджена Комплексна обласна програма соціального захисту і реабілітації осіб з обмеженими фізичними можливостями.

Прокуратурою Луганської області було проведено перевірку додержання вимог Закону України "Про охорону дитинства" щодо захисту прав дітей - осіб з інвалідністю та дітей з вадами розвитку.

"Встановлено, що у 2012 році фінансове забезпечення заходів, передбачених Програмою, проводилось лише за рахунок коштів міст Ровеньки, Свердловськ, Сєверодонецьк, а також Біловодського, Марківського, Перевальського, Сватівського, Слов’яносербського, Старобільського, Троїцького районів на суму близько 50 тис. грн. Кошти з державного та обласного бюджетів на виконання завдань і заходів Програми не виділялись", – розповів прокурор Луганської області Анатолій Мельник.

Він зазначив, що у Сєверодонецьку, Рубіжному, Первомайську, Біловодському, Краснодонському, Міловському, Старобільському, Слов’яносербському районах регіональні програми щодо захисту дітей-осіб з інвалідністю взагалі не затверджено.

В окремих містах та районах області припускаються порушення законодавства щодо створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю до житлових будинків, навчальних закладів, об’єктів соціальної інфраструктури, громадського транспорту.

За словами Анатолія Мельника, із 43 об’єктів управління освіти Краснодону в жодному не створено умов для безперешкодного доступу дітям – людини з інвалідністюм, у 18 загальноосвітніх школах Станично – Луганського району відсутні пандуси.

Органами виконавчої влади не забезпечується переважне право на поліпшення житлових умов дітей-осіб з інвалідністю та їх сімей. Зокрема, на квартирному обліку Алчевської міської ради понад 5 років з правом позачергового отримання житла перебувають 11 сімей, у яких виховуються діти-інваліди, водночас заходи щодо поліпшення їх житлово-побутових умов не вживалися.

Порушення законодавства про соціальний захист дітей з особливими потребами залишаються поза належною увагою управлінь праці та соціального захисту населення.

"Відсутній відповідний облік дітей – осіб з інвалідністю, не контролюється своєчасне призначення та використання на дітей державної соціальної допомоги. Не виконуються вимоги закону щодо забезпечення технічними і іншими засобами реабілітації та медикаментами. Так, управління праці та соціального захисту населення Білокуракинської райдержадміністрації веде лише облік тих осіб з інвалідністю району, які звернулися з заявами про отримання технічних засобів реабілітації", – каже Анатолій Мельник.

Прокурор області наголосив, що аналогічні порушення встановлено й прокуратурою Старобільського району. Прокурорськими перевірками засвідчено, що у порушення вимог законодавства, в управліннях соціального захисту населення Біловодської та Кремінської райдержадміністрацій у 2012 році допущено порушення десятиденного терміну надання державної соціальної допомоги дітям-людини з інвалідністюм після надходження заяви щодо її призначення.

За відсутності належного контролю з боку територіальних підрозділів органів праці та соціального захисту населення отримана батьками дітей-осіб з інвалідністю державна соціальна допомога не завжди використовується на потреби дітей. Порушення вимог закону щодо соціального захисту осіб з інвалідністю виявлені в органах освіти, у зв’язку з чим прокурорами міст та районів вживались заходи реагування.

Зокрема, органами освіти порушуються вимоги Закону України «Про освіту», Закону України «Про загальну середню освіту» щодо повноти обліку дітей шкільного віку, у тому числі дітей-осіб з інвалідністю та дітей, які потребують корекції. Чисельні порушення встановлено прокурорськими перевірками в будинках-інтернатах, де знаходяться діти-інваліди та діти з вадами розвитку. Керівниками шкіл – інтернатів допускаються порушення при веденні особових справ підопічних, не вживаються заходи до своєчасного встановлення їх правового статусу, захисту майнових і житлових прав, пенсії оформляються із запізненням, окремі діти не отримують аліментів, внаслідок чого позбавляються гарантованих законодавством прав.

Всього за результатами проведеної перевірки щодо захисту дітей-осіб з інвалідністю та дітей з вадами розвитку прокурорами розпочато 4 кримінальних провадження, внесено 53 подання, 1 постанову про ініціювання притягнення особи до адміністративної відповідальності, пред’явлено 1 позовну заяву.

"Зазначені порушення певною мірою спричинені послабленням контролю відповідними фахівцями управління праці та соціального захисту населення, освіти і науки, охорони здоров’я, служби у справах дітей, центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді за діяльністю підпорядкованих органів та установ, відсутністю налагодженої їх взаємодії з питань реалізації державної політики у цій сфері", – підсумував прокурор Луганської області Анатолій Мельник.

За результатами проведених перевірок, на адресу відповідних установ внесено подання, з вимогою притягнути до дисциплінарної відповідальності посадовців, винних у порушенні прав дітей-осіб з інвалідністю.

Тим часом, захист прав дітей залишається одним з пріоритетних напрямків у роботі органів прокуратури, – зазначив прокурор Луганщини.

Нагадаємо, Державну цільову програму "Національний план дій з реалізації Конвенції про права осіб з інвалідністю" на період до 2020 року» було затверджено у 2012 році.

Планується, що виконання Програми на загальнодержавному рівні дасть змогу:

  • облаштувати об’єкти громадського та цивільного призначення, благоустрою, транспортної інфраструктури, дорожнього сервісу з урахуванням потреб осіб з інвалідністю до 2015 року — до 15 відсотків, до 2018 року — до 35, до 2020 року — до 50 відсотків;
  • забезпечити на маршрутах загального користування наявність транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю, до 2015 року — до 15 відсотків таких транспортних засобів, до 2018 року — до 35, до 2020 року — до 50 відсотків;
  • забезпечити доступність для сприйняття особами з ураженнями органів слуху продукції телерадіоорганізацій до 2015 року — до 15 відсотків, до 2018 року — до 35, до 2020 року — до 50 відсотків;
  • забезпечити до 2015 року доступність для сприйняття особами з ураженням органів зору та слуху інформації, що міститься на офіційних веб‑сайтах державних органів, — 100 відсотків таких веб-сайтів;
  • задовольнити повною мірою, починаючи з 2013 року, потребу осіб з інвалідністю у технічних та інших засобах реабілітації;
  • збільшити чисельність дітей-осіб з інвалідністю, які навчаються у дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах, до 2015 року — до 107 тис. осіб, до 2018 року — до 122 тис., до 2020 року — до 138 тис. осіб (щороку на 5 тис. осіб);
  • забезпечити зростання чисельності осіб з інвалідністю, які провадять трудову діяльність, до 2015 року — до 706,2 тис. осіб, до 2018 року — до 750,3 тис., до 2020 року — до 794,6 тис. осіб (щороку на 14—15 тис. осіб).
  Категорія:
написати коментар

0 коментарів

Поки немає коментарів

Ви можете бути тим, хто розпочне розмову.

Додати коментар

Ваші дані будуть надійно збережені! Вашу e-mail адресу не буде опубліковано. Також інші дані не будуть передані третій особі.
всі поля обов'язкові до заповнення.