Лише кожен 80-й інвалід отримав спецавтотранспорт

1 Лютого 2013
Друкувати цю новину

Гроші були — машин немає. У чому ж проблема?

Колегія Рахункової палати розглянула результати аудиту ефективності використання коштів, передбачених у держбюджеті для забезпечення осіб з інвалідністю автомобілями. Висновок: державні гарантії щодо забезпечення цієї категорії громадян особистим транспортом не виконуються. Рівень надання цієї пільги залишається вкрай низьким: у 2011 році автомобілями забезпечені лише 0,3%  осіб з інвалідністю, які перебували на обліку, замість запланованих 2,1%.

У 2012 році бюджетні призначення на закупівлю автомобілів для існуючої черги становили лише 2% загальної потреби. Тобто лише кожен 80-й інвалід, який перебуває на обліку, зміг реалізувати своє право на забезпечення засобом пересування. Погіршує ситуацію постійне зростання ринкової вартості автомобілів, яка у 2011 році перевищувала заплановану на 13,4%, у 2012 році — на 10,5%. Тому автомобілів закупили мало, а інваліди не можуть їх отримати, бо їм ніде взяти гроші на доплату 7—30% вартості авто.

Через те, що дуже довго визначали виконавців  держзамовлення, у 2011 році Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю, хоч і мав кошти з бюджету, не використав їх і повернув 75,5 мільйона гривень. Як наслідок, держзамовлення було виконане лише на 10,5%. Тож коли 1296 осіб з інвалідністю отримають машини — невідомо. Мінсоцполітики і Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю упродовж 2009—2011 років не вживали заходів для ефективного використання  надходжень до спеціального фонду держбюджету на придбання автомобілів. У результаті на початок 2012 року в спецфонді накопичилося 19,5 мільйона гривень, за які, за розрахунками аудиторів, можна було б забезпечити транспортом 321 людини з інвалідністю за закупівельними цінами 2011 року.

Колегія Рахункової палати запропонувала активніше використовувати альтернативні шляхи розв’язання проблеми у зв’язку з браком бюджетних призначень: надати людини з інвалідністюм право вибору компенсації за невиділений автомобіль, збільшити розмір компенсації на транспортне обслуговування, а також створити в усіх регіонах спеціалізовані служби для перевезення людей з особливими потребами.

Урядовий кур’єр

  Категорія: