Ідеї гуманної педагогіки та сучасна система інклюзивного навчання

Ідеї гуманної педагогіки та сучасна система інклюзивного навчання
6 Жовтня 2015
Друкувати цю новину

Під таким лейтмотивом у комунальному закладі «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» відбулась Всеукраїнська науково-методична конференція, присвячена 97-річчю від дня народження Василя Сухомлинського.

У заході взяли участь наукові працівники вищих навчальних закладів, інститутів післядипломної педагогічної освіти, педагоги дошкільних, загальноосвітніх, в тому числі спеціальних, навчальних закладів, а також представники психолого-медико-педагогічних консультацій із сімнадцяти областей України.

Учасники семінару обговорили актуальність ідей видатного українського педагога, вченого і практика В. О. Сухомлинського в контексті  сучасної системи  інклюзивного навчання, зокрема:

  • основа навчання та виховання є гуманне ставлення до особливих дітей  та сприяння їх соціалізації;
  • педагогічна спадщина як концептуальна основа особистісно-орієнтованого навчання в системі інклюзивної освіти;
  • духовно-гуманістичне виховання в теорії і практиці В.О.Сухомлинського;

корекційна спрямованість педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського у роботі з дітьми, які мають затримку психічного розвитку та інші.Важливого значення В. О. Сухомлинський надавав створенню комфортних умов для навчання і виховання дитини, формуванню толерантного ставлення батьків, учителів та учнів до дітей з обмеженими можливостями, що є співзвучним із завданнямиінклюзивної школи. Не вживаючи термін «особистісна орієнтація» та «інклюзія»,  у своїх працях «Як виховати справжню людину», «Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості», «Сто порад учителеві», «Батьківська педагогіка» та інших вчений відобразив основні принципи інклюзивної освіти.

Учасники конференції відвідали педагогічно-меморіальний музей імені В. О. Сухомлинського у селищі Павлиш, вшанували пам’ять, покладанням квітів на могилі Вчителя, та взяли участь у круглому столі «Використання творчої спадщини В.О. Сухомлинського у роботі з дітьми, що мають особливі освітні потреби».

На секційних засіданнях обговорено практику роботи з дітьми з особливими потребами у навчальних закладах Вінницької, Кіровоградської, Львівської, Луганської, Сумської, інших областей, а також досвід роботи Кіровоградської обласної психолого-медико-педагогічної консультації  (далі –  ПМПК).

Для зручності батьків в ПМПК змінено години та дні прийому, зокрема, робочими днями є субота, на базі ПМПК діє інфрмаційно-ресурсний центр,  влітку було організовано інклюзивну «літню школу» з метою соціалізації дітей з особливими освітніми потребами.

Попри певні здобутки учасники конференції засвідчили, що розвиток інклюзії потребує удосконалення нормативно-правових засад, приведення системи освітньої діяльності у відповідність до потреб дитини, сім’ї, а також відповідної підготовки педагогічних кадрів.

МОН України

  Категорія: