Французька доступність – в українських супермаркетах продається вино із шрифтом Брайля на етикетці

Французька доступність – в українських супермаркетах продається вино із шрифтом Брайля на етикетці
26 Липня 2017
Друкувати цю новину

У мережі українських супермаркетів “Сільпо” представлені кілька марок французького вина, на етикетках яких написи дублюються шрифтом Брайля.

На це звернула увагу правозахисниця, співкоординаторка Коаліції з протидії дискримінації, голова ГО “Соціальна дія” Ірина Федорович.

Французька доступність – в українських супермаркетах продається вино із шрифтом Брайля на етикетці

Французька доступність – в українських супермаркетах продається вино із шрифтом Брайля на етикетці

“Не знаю, чи добре виходить у месьє Шапутьє робити вино, але готова йому повірити за одну лише доступну етикетку! В “Сільпо” я нарахувала 4 сорти вина від цього месьє, ризикнула взяти один”, – написала вона на своїй сторінці у Фейсбук.

Кореспондентка Центру інформації про права людини також відвідала один із супермаркетів мережі, побачила кілька марок згаданого вина і звернулася за коментарем до керівництва магазинів.

Як повідомили Центру інформації про права людини у відділі із зв’язків з громадськістю мережі “Сільпо”, у супермаркетах представлені вина від виробника “Мішель Шапутьє”, які відомі завдяки своїй високій якості.

“Назви на етикетці вин подаються, в основному, рідною мовою виробника – французькою, деякі – латиною. Відповідно вони дублюються шрифтом Брайля”, – зазначили у представництві магазину.

У представництві повідомили, що згадані вина представлені в Україні лише в магазинах “Сільпо” на ексклюзивних правах з 2016 року.

У мережі додали, що виробник “Мішель Шапутьє”, крім етикеток для незрячих, випускає також буклети з інформацією про свої господарства, теж написані шрифтом Брайля.

Координаторка кампанії за права людей з інвалідністю “Fight For Right” Юлія Сачук вважає дублювання етикетки шрифтом Брайля гарною конкурентною перевагою для будь-якого продукту.

“Це дуже практична річ для незрячих людей і додатково – гарна демонстрація інклюзивності не лише в освіті, а й в наданні послуг, турботі про усіх клієнтів. Напис шрифтом Брайля дає змогу незрячій людині самостійно розібратися, що за продукт, і без сторонньої допомоги обрати. Відчуття незалежності в повсякденному житті – це необхідна складова доступності”, – говорить Юлія Сачук у коментарі Центру інформації про права людини.

За її словами, навіть якщо напис зроблений французькою чи латиною, людина, яка має мінімальний рівень знань з англійської чи французької, в цілому зможе зорієнтуватися.

Згідно з інформацією сайту Itsmywine, винний дім “М.Шапутьє” заснований у 1808 році і зараз має в своєму розпорядженні один з найпрестижніших маєтків в Долині Рони. Мішель Шапутьє очолює винний дім з 26 років і саме він запровадив низку інновацій, які підняли вина Шапутьє на світовий рівень.

Крім великої кількості технічних новинок, Шапутьє почав використовувати шрифт Брайля на етикетці.

Перший власник виноробні Граф Сізранн з 9 років був незрячим і зробив чималий внесок якраз у розвиток шрифту Брайля. Через 70 років після його смерті, у 1994 році, Мішель Шапутьє випустив першу пляшку вина Monier de la Sizeranne Hermitage, в оформленні якої використовувався шрифт для незрячих нарівні зі “звичайним” текстом.

Після шаленого успіху оформлення Monier de la Sizeranne Hermitage Мішель вирішив використати шрифт Брайля для усіх 2,5 мільйонів пляшок, які випускає компанія. Британський Національний Інститут для незрячих нагородив Шапутьє премію за таке рішення.

За інформацією спеціалізованого видання, винний дім “Мішель Шапотьє” виробляє органічне вино, оскільки власник не використовує жодних хімічних засобів при виробництві.

Зараз компанія Шапутьє володіє виноградниками у Франції і в Австралії, де Мішель ставить експерименти на виноробні Domaine Cambrien La Pleiade.

  Категорія: