ДЕРЖАВНІ СОЦІАЛЬНІ ПОСЛУГИ – В РЕЖИМІ ОН-ЛАЙН

19 Січня 2016 Друкувати цю новину

ДЕРЖАВНІ СОЦІАЛЬНІ ПОСЛУГИ – В РЕЖИМІ ОН-ЛАЙНМіністерство соціальної політики надаватиме свої послуги також і в електронному форматі.

На порталі державних послуг іGov з’явилася нова рубрика «Управління праці і соціального захисту населення», в якій наведено 17 послуг, що надає міністерство.

Віднині вони доступні в режимі он-лайн. На думку експертів, запровадження такої новації – знакова подія в розвитку електронного урядування в Україні. Мінсоцполітики буде першим міністерством, яке поступово перейде до надання послуг в електронній формі. Це справді європейський підхід.

З-поміж найпопулярніших пос­луг - оформлення субсидій на оп­лату комунальних послуг та отримання допомоги при народженні дитини.

Скориставшись цифровими формами, зникне потреба осо­бисто ходити по інстанціях, висто­ювати черги та вислуховувати від­мови.

Також система контролювати­ме час обробки заявки й причину відмови.

Крім того, громадяни матимуть змогу оцінити якість надання пос­луг – на адресу електронної пошти надійде кілька запитань, і кожен зможе висловити зауваження та пропозиції.

Допомога малозабезпеченим, одиноким матерям, опікунам дітей-осіб з інвалідністю буде доступнішою.

Електронний формат істотно прискорить і час обробки документів. Віднині працівникам соц-захисту достатньо лише скопіювати заявку. На це знадобиться п’ятьхвилин, а не півгодини, як було раніше.

– Впроваджуючи електронні послуги, ми насамперед дбаємо про людей та соціальних інспекторів. Ми економимо час і прискорюємо оформлення послуг, - зазначив представник Міністерства соцполітики Валерій Бакап.

Але не всі українці можуть уже сьогодні скористатися таким сервісом. Оформлення субсидій он-лайн у тестовому режимі поки що доступне для мешканців окремих районів столиці, кількох міст Київської та Черкаської областей.

Жителям Дніпропетровської області пощастило більше – тут усі послуги доступні.

– Наша область – єдина в Україні, жителі якої можуть отримати соціальні послуги, не виходячи з дому, - розповів радник голови Дніпропетровської ОДА Дмитро ДУБІЛЕТ.

Зазвичай, щоб оформити довідку або державну допомогу потрібно як мінімум двічі прийти до управління соціального захисту.

Наплив людей створював чергу, документи оброблялися повільно. Але так було раніше. Нині ж ситуація змінилися на краще: жодних черг, нервів і виснажливих відвідувань управління соціального захисту. Всі довідки та послуги людина може замовити в режимі он-лайн.

В електронному форматі доступні понад півсотні послуг. Це полегшило життя підприємцям, молодим батькам, пенсіонерам, іншим жителям області.

Крім того, держслужбовці переходять на закупівлі в електронному форматі. Це прозоро та доступно. Тож сучасні ІТ-технології поступово стають буденністю для жителів регіону.

Розробники обіцяють, що з часом уся Україна, крок за кроком, перейде у режим он-лайн. А досвід Дніпропетровщини стане в нагоді іншим регіонам.

2015, вересень-листопад, № 9-11
«Соціальний захист»

  Категорія:
  1. Сищик
    19 Січня, 16:38 #1 Сищик

    Не погана ідея, але у мене до Вас (Міністерства соціальної політики) невичерпне питання: Для кого державні соціальні послуги? По моєму, тут просто нема чіткого визначення, а про осіб з інвалідністю всіх нозологій тут нічого не писали? Невже в Міністерстві почнуть виконувати Конвенцію ООН про права осіб з інвалідністю, імплементована Законом України від 16.12.2009р.?

    Reply to this comment

Додати коментар

Ваші дані будуть надійно збережені! Вашу e-mail адресу не буде опубліковано. Також інші дані не будуть передані третій особі.
всі поля обов'язкові до заповнення.