Будинок зв’язку – доступний для всіх

by Olga Zhurbenko | 22 Квітня 2016 09:23

20 квітня керівник Укрпошти Ігор Ткачук та Уповноважений Президента України з прав людей з інвалідністю, голова Національної Асамблеї осіб з інвалідністю України Валерій Сушкевич презентували результати впровадження концепції універсального дизайну, що забезпечує безперешкодний доступ до Головпоштамту (Хрещатик, 22) усіх груп населення.

Будинок зв’язку - доступний для всіх

Для зручності людей з інвалідністю здійснено низку заходів для забезпечення безперешкодного доступу до Будинку Зв‘язку людей з інвалідністю та інших мало мобільних груп населення. Варто відмітити те, що ці заходи планувалися та проводились в комплексі за безпосередньою участю експертів Національної Асамблеї осіб з інвалідністю України, і були враховані інтереси та особливості всіх нозологій людей з інвалідністю.

Виконуючи завдання щодо фізичної можливості потрапити до Будинку зв’язку, для людей на інвалідних візках та милицях, було влаштовано пандус до посилкової зали. В посилковій залі одне з операційних вікон (вікно №4) повністю пристосовано для того, щоб відвідувач з інвалідністю мав можливість отримати весь пакет послуг що надається. Для людей зі зниженим зором та незрячих, над усіма входами до Головпоштамту встановлені звукові сигналізатори-орієнтири, які дають можливість вільно знайти вхід до будівлі.

Будинок зв’язку - доступний для всіх

Принципово важливим є питання усунення ризику отримання травми під час пересування та отриманні послуг у Будинку зв’язку. В цьому напрямку було зроблено:

Будинок зв’язку - доступний для всіх

Було розроблено та виконано комплекс дій, спрямованих на поліпшення ситуації щодо можливості вільно орієнтуватися та отримувати інформацію про Будинок Зв’язку, та послуги, що надаються, а саме:

Також Національна Асамблея осіб з інвалідністю України провела тренінги для персоналу з порядку надання послуг людям з інвалідністю.

Будинок зв’язку - доступний для всіх

Валерій Сушкевич привітав усіх із тим, що що сьогодні у центрі Києва, в Головпоштамті забезпечена доступність для всіх. За словами В.Сушкевича, облаштування Головпоштамту в самому серці столиці – непересічна подія, одна із знакових для української держави. Суттєво, що така державна інституція як Укрпошта робить важливий крок до європейськості, забезпечивши у центральному своєму відділенні доступність для всіх категорій людей з інвалідністю. Важливо, що це варіант не локального прояву, в майбутньому поступово планується забезпечення доступності для всіх 11000 відділень в обласних, районних центрах і у селищах.

Будинок зв’язку - доступний для всіх

“Знаєте, – додав Уповноважений Президента з прав людей з інвалідністю, – споруда Головпоштамту не нова, але при адаптації відділення були витрачені невеликі кошти. І це важливо: була б воля і бажання до змін. А така воля з боку керівництва Укрпошти була і є» – відмітив голова НАІУ. «Надзвичайно суттєво також, щоб суспільство, державні інституції почали думати про те, як саме забезпечити доступність для людей з інвалідністю. У середовищі людей з інвалідністю поширене твердження: «Не робіть для нас без нас». І тут керівництво Укрпошти підійшло до цього процесу усвідомлено, у співпраці з громадськими організаціями людей з інвалідністю, а зокрема – з висококваліфікованими фахівцями та експертами Національної Асамблеї осіб з інвалідністю України. Крім того, наразі в штаті Укрпошти експерт НАІУ, людина з суттєвими порушеннями зору – Євгеній Свєт – фахівець із значним досвідом роботи у сфері забезпечення доступності. Сподіваємось, що досвід Укрпошти у сфері забезпечення доступності, а також ініціатива щодо забезпечення людей з інвалідністю робочими місцями буде гарним прикладом для інших державних установ, які матимуть у майбутньому у своєму штаті спеціалістів з інвалідністю».

Будинок зв’язку - доступний для всіх

«Сьогодні є всі підстави для того, щоб б Головний поштамт країни тепер був позначений міжнародним символом доступності. Зазвичай потрібні чималі кошти для переобладнання чи реконструкції будівлі з урахуванням інтересів маломобільних груп населення. Це аксіома. Але бувають винятки. На прикладі Будинку зв’язку можна побачити, що й з мінімальними витратами питання доступності вирішуються. Головне – це мотивація, бажання зробити щось для конкретних людей. Сподіваюся, що наш досвід може бути корисним для інших установ та організацій, які переймаються цим питанням», – наголосив керівник Укрпошти Ігор Ткачук.

Будинок зв’язку - доступний для всіх

Source URL: https://naiu.org.ua/budynok-zv-yazku-dostupnyj-dlya-vsih/