2005 рік

2005 рік
4 Вересня 2011
Друкувати цю новину

Протягом звітного періоду Національна Асамблея осіб з інвалідністю України забезпечила активну роботу відповідно до Статуту НАІУ, щодо формування і реалізації державної політики по соціальному захисту осіб з інвалідністю та забезпеченню їх прав, співпрацюючи з Секретаріатом Президента України, Комітетом Верховної Ради України у справах пенсіонерів, ветеранів та осіб з інвалідністю, Кабінетом Міністрів України, Міністерством праці та соціальної політики України, Міністерством України у справах сім’ї, молоді та спорту, Міністерством охорони здоров’я, Міністерством будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю, Комісією з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій осіб з інвалідністю.

Представники НАІУ протягом року взяли участь у:

– понад 30-ти засіданнях профільного Комітету ВРУ у справах пенсіонерів, ветеранів та осіб з інвалідністю, на яких було розглянуто близько 150 законопроєктів соціального спрямування, значна частина з яких безпосередньо стосувалась вдосконалення чинного законодавства у сфері соціального захисту осіб з інвалідністю;
– засіданнях робочої групи Колегії Міністерства архітектури і будівництва України щодо розробки «Державної комплексної програми «Житло – людини з інвалідністюм»;
– засіданнях робочої групи Колегії Міністерства архітектури і будівництва України щодо розробки Примірного положення про «комітети доступності»;
– засіданнях робочих груп Міністерства праці і соціальної політики України : «Щодо фінансової підтримки ГОІ», «Щодо вдосконалення чинного законодавства», «Щодо вдосконалення роботи Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю», «Щодо взаємодії регіональних органів влади з ГОІ»;
– засіданні Громадської колегії Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю .

Плідна конструктивна співпраця Національної Асамблеї осіб з інвалідністю України з Секретаріатом Президента України, Комітетом Верховної Ради України у справах пенсіонерів, ветеранів та осіб з інвалідністю, Кабінетом Міністрів України, Міністерством праці та соціальної політики України, Міністерством України у справах молоді і спорту, Міністерством охорони здоров’я, Міністерством будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України стала запорукою прийняття цілого ряду законодавчо-нормативних документів , які спрямовані на підвищення існуючого рівня соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні:

  • Указ Президента України № 900/ 2005 від 1 червня 2005 року “Про першочергові заходи щодо створення сприятливих умов життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями”;
  • Указ Президента України № 1073|2005 від 11 липня 2005 року “Про вдосконалення державного регулювання у сфері зайнятості населення та ринку праці в Україні” ;
  • Указ Президента України № 1845/2005 від 27 грудня 2005 року « Про заходи щодо створення сприятливих умов для забезпечення соціальної, медичної та трудової реабілітації осіб з інвалідністю».
  • Закон України “Про внесення змін до Закону України “Про державну соціальну допомогу людини з інвалідністюм з дитинства та дітям-людини з інвалідністюм” (щодо виплат), ( автори: народні депутати – П. Цибенко та В.Сушкевич , прийнятий 03 березня 2005 року № 2457–ІV) ,  який посилює державну підтримку осіб з інвалідністю з дитинства і сімей, в яких є діти-інваліди, та гармонізує чинне законодавство, що регулює правовідносини в системі соціальних допомог .
  • Закон України “Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні (автори: В.Сушкевич та М.Нощенко, прийнятий 06 грудня 2005 р № 2961– ІV) , яким формулюються основні принципи державної політики у сфері реабілітації осіб з інвалідністю, визначено види і форми реабілітаційних заходів, законодавчо закріплено право людини з інвалідністю на той чи інший вид реабілітації в залежності від індивідуальних потреб.
  • Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України стосовно професійної і трудової реабілітації осіб з інвалідністю» (автор: народний депутат – В. Сушкевич, прийнятий 06 жовтня 2005 р. № 2960 – ІV ),  який має на меті суттєво вдосконалити існуючі механізми стимулювання роботодавців до працевлаштування осіб з інвалідністю, підвищити ефективність використання цільових державних фінансових ресурсів (коштів Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю), призначених для здійснення заходів щодо соціально-трудової, професійної та фізкультурно-спортивної реабілітації осіб з інвалідністю.
  • Закон України “Про внесення змін до Закону України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні” (прийнятий в результаті спільного розгляду законопроєктів реєстраційний № 4569, автор: народний депутат В. Косінов та № 4621, внесений Урядом, реєстраційний № 2602-IV від 21 червня 2005 р. ), який посилив відповідальність підприємств за невиконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю ( пеня) та встановив пріоритет  Закону України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні” над галузевими законодавчими актами при визначені нормативу робочих місць для осіб з інвалідністю.
  • Закон України “Про внесення змін до Закону України “Про прожитковий мінімум”, (автор: народний депутат В. Сушкевич, прийнятий 16 червня 2005 р. № 2661 – ІV),  який впорядковує структуру основних соціально-демографічних груп населення, що дасть можливість підвищити розрахунковий розмір прожиткового мінімуму (а значить і розмір реальних соціальних виплат) для працюючих осіб з інвалідністю.
  • Закон України “Про прожитковий мінімум ( автор: В.Сушкевич, внесений 25.05.2004.р., прийнятий 16 червня 2005 р. № 2661 – IV ), який впорядковує структуру основних соціально-демографічних груп населення, що дасть можливість підвищити розрахунковий розмір прожиткового мінімуму (а значить і розмір реальних соціальних виплат!) для працюючих осіб з інвалідністю.

 НАІУ продовжую співпрацю з Комітетом Верховної Ради України у справах пенсіонерів, ветеранів та осіб з інвалідністю, іншими профільними Парламентськими комітетами щодо подальшого опрацювання та підтримки наступних законопроєктів:

  •  Законопроєкт “Про внесення змін до Закону України “Про податок з доходів фізичних осіб” (щодо оподаткування благодійної допомоги людини з інвалідністюм) (автори: народні депутати В. Сушкевич та М. Нощенко, реєстраційний №7085 від 17.02.2005 р.) , метою якого є створення умов для виконання соціальних зобов’язань держави перед особами з обмеженими фізичними можливостями і звільнення від оподаткування прибутковим податком з громадян одержаної людини з інвалідністюми благодійної допомоги, зокрема технічних засобів реабілітації та спец автотранспорту (розглянутий і підтриманий Комітетом у справах пенсіонерів, ветеранів та осіб з інвалідністю).
  • Законопроєкт “Про внесення змін до деяких законів України щодо оподаткування спеціалізованих транспортних засобів, призначених для перевезення осіб з інвалідністю” ( автори: народні депутати В.Сушкевич та В. Хомутинник, реєстраційний №7122 від 01.03.2005), яким пропонується надати певні преференції (звільнення від податку на додану вартість та обкладання ввізним митом) при здійсненні операцій з переміщення (пересилання) на митну територію України спеціалізованих транспортних засобів загального користування, призначених для перевезення осіб з інвалідністю на візках, а саме – автобусів, що обладнані спеціальними пристроями для перевезення осіб з інвалідністю на візках (розглянутий і підтриманий Комітетом у справах пенсіонерів, ветеранів та осіб з інвалідністю).
  • Законопроєкт “Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (щодо забезпечення осіб з інвалідністю та осіб, які здійснюють догляд за ними) (автори: В. Сушкевич та М.Кульчинський, реєстраційний № 7229 від 21.03.2005 р.), яким пропонується включити осіб, які постійно надають соціальні послуги, до переліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, а також для осіб, зазначених у пункті 14 статті 11 цього Закону вилучити вимоги щодо отримання ними відповідної допомоги або компенсації. Крім того пропонується: дозволити людини з інвалідністюм ІІ і ІІІ груп за їх вибором призначати пенсію. (17 травня 2005 року розглянутий і підтриманий профільним Комітетом у справах пенсіонерів, ветеранів та осіб з інвалідністю).
  • Законопроєкт “Про внесення зміни до статті 37 Закону України “Про державну службу” (щодо пенсійного забезпечення державних службовців, визнаних людини з інвалідністюми), (автори: В. Сушкевич та М. Волинець, реєстраційний № 8139) , який передбачає врегулювання питань щодо пенсійного забезпечення осіб з інвалідністю І та ІІ груп з дитинства, від загального захворювання, внаслідок трудового каліцтва або профзахворювання, яким була встановлена інвалідність до прийняття на державну службу, за наявності в них не менше 15 років стажу на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону України „Про державну службу” (розглянутий і підтриманий профільним Комітетом у справах пенсіонерів, ветеранів та осіб з інвалідністю).
  • Законопроєкт “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації людини з інвалідністюми права на трудову зайнятість” (автор В. Сушкевич, внесений 23.06.2003р. реєстраційний № 3668), який має на меті визначити права осіб з інвалідністю на державні гарантії права на вибір професії та виду діяльності, професійну підготовку або перепідготовку, підвищення кваліфікації та професійну орієнтацію, пошук підходящої роботи з урахуванням рекомендацій МСЕК, визнання безробітними і взяття на облік державною службою зайнятості як таких, що шукають роботу, страхування на випадок безробіття і отримання відповідної допомоги по безробіттю тощо.

Значна робота проведена керівництвом НАІУ щодо внесення пропозицій до проєкту Закону України «Про Державний бюджет України на 2006 рік» в частині збільшення планових обсягів бюджетних видатків по програмах соціального захисту осіб з інвалідністю. Зокрема, завдяки зусиллям Голови Національна Асамблея осіб з інвалідністю України В.М. Сушкевича:

  • збережено у повному обсязі існуючі законодавчо встановлені пільги щодо плати за землю і оподаткування податком на прибуток та на додану вартість підприємств та організацій громадських організацій осіб з інвалідністю;
  • збільшено на 24,8 млн. грн.. у порівнянні з 2005 роком та проєктом Держбюджету-2006, прийнятим у першому читанні, видатки на забезпечення осіб з інвалідністю автомобілями , при цьому вперше окремим рядком передбачені кошти – 4,6 млн. грн. для забезпечення автотранспортом сімей, до складу яких входять 2 та більше осіб з інвалідністю, які перебувають на черзі;
  • збільшено на 40,2 млн. грн.. у порівнянні з 2005 роком та проєктом Держбюджету-2006, прийнятим у першому читанні, видатки на забезпечення осіб з інвалідністю протезно – ортопедичними виробами та технічними засобами реабілітації;
  • збільшено на 10,2 млн. грн.. у порівнянні з 2005 роком та проєктом Держбюджету-2006, прийнятим у першому читанні, видатки на забезпечення осіб з інвалідністю санаторно – курортними путівками, при цьому вперше – окремим рядком передбачено 10 млн. грн.. для забезпечення путівками у спеціалізовані санаторії осіб з інвалідністю спинальників;
  • збільшено на 14,2 млн. грн.. у порівнянні з 2005 роком та проєктом Держбюджету-2006, прийнятим у першому читанні, видатки на фінансову підтримку громадських організацій осіб з інвалідністю.

Протягом 2005 року представники НАІУ брали участь у заходах міністерств та відомств, неурядових організацій з питань обговорення проєктів законодавчо-нормативних актів щодо соціального захисту осіб з інвалідністю.

  Категорія: