Запровадження інклюзивної освіти перебуває на особливому контролі Президента – Ю.Павленко

18 Лютого 2013
Друкувати цю новину

Запровадження та розвиток інклюзивної освіти перебуває на особливому контролі Президента України. Про це заявив Уповноважений Президента з прав дитини Юрій Павленко під час круглого столу у Верховній Раді на тему “Формування інклюзивної політики в сфері освіти осіб з інвалідністю”. Про це УНН повідомили в прес-службі глави держави.

Він підкреслив, що розвиток інклюзивної освіти має стати системним процесом, спрямованим на забезпечення реалізації права кожної дитини з особливими потребами на якісну, доступну освіту за місцем проживання.

У заході взяли участь голови комітетів ВРУ у справах пенсіонерів, ветеранів, осіб з інвалідністю Валерій Сушкевич, з питань науки і освіти Лілія Гриневич, голови підкомітетів з питань дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти Віталіна Дзоз, з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян Комітету ВРУ з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Володимир Бондаренко, представники міністерств освіти і науки, молоді та спорту, охорони здоров’я, Уповноваженого ВРУ з прав людини, профільних наукових та держаних інституцій, громадських організацій.

У своєму виступі Уповноважений Глави держави зазначив, що минулого року були зроблені ключові кроки із запровадження реальної інклюзивної освіти у школах України. Зокрема, за його словами, було підписано відповідний наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту, а в школах введено нову штатну одиницю — асистент вчителя для роботи з дітьми з особливими потребами.

“2012 рік ми можемо вважати роком нового етапу в розвитку інклюзивної освіти”, — сказав Юрій Павленко. За його словами, минулого року значно збільшилась кількість дітей з особливим потребами, які пішли до першого класу загальноосвітніх шкіл. Наприклад, в Автономній Республіці Крим таких дітей було 150 проти 7 у 2011 році.

“У Державному бюджеті, на виконання доручення Президента України, з цього року у 2,5 разу — до 48 млн грн — збільшено обсяги видатків на освіту дітей з особливими потребами у загальноосвітніх навчальних закладах”, — констатував Юрій Павленко, відзначивши активну позицію Монмолодьспорту в цьому питанні. Він підкреслив, що збільшення фінансування надасть реальну змогу відкривати інклюзивні класи у загальноосвітніх школах та інклюзивні групи в дошкільних закладах.

Разом з тим Юрій Павленко звернув увагу на проблеми, які сьогодні існують в інклюзивній освіті. Зокрема він зупинився на питаннях особливостей індивідуальної форми навчання дітей з особливими потребами, навчального процесу у спеціальних школах-інтернатах для дітей з особливими потребами, покращення роботи психолого-медико-педагогічної консультації, забезпечення навчальних та інтернатних закладів підручниками для дітей з особливими потребами, зокрема підручниками шрифтом Брайля.

Уповноважений Президента також наголосив на важливості питання архітектурної доступності, безбар’єрності шкіл і садків: приміщення, вестибюлі, туалетні кімнати мають бути відповідно облаштовані, щоб забезпечити комфортне та безпечне перебування дитини з особливими потребами.

Окремо Юрій Павленко наголосив на необхідності проведення інформаційної, роз’яснювальної роботи серед вчителів та батьків щодо завдань інклюзивної освіти. “Потрібно сформувати громадську думку сприйняття інклюзивної освіти як важливої для усіх дітей”, — підкреслив він. За його словами, проведене соціологічне опитування засвідчило, що 95% дітей готові вчитися разом з дитиною з особливими потребами, водночас у більш як 50% батьків ця перспектива викликає застереження, а більше половини батьків, які виховують дитину з особливими потребами, сказали, що бояться віддавати свою дитину в загальноосвітню школу.

  Категорія: