У Тернополі пройшла перша в області олімпіада для дітей з обмеженими можливостями

У Тернополі пройшла перша в області олімпіада для дітей з обмеженими можливостями
25 Вересня 2014
Друкувати цю новину

Свої знання, вміння і таланти демонстрували «особливі» діти. Першу на Тернопільщині інклюзивну олімпіаду провели в обласному навчально-реабілітаційному центрі.

ВІТАЛІЙ СЕМЧИШИН, президент «Клубу обдарованих школярів Тернополя», член журі:

«Чотири конкурси. Перший конкурс буде просте запитання до учасників, другий конкурс – це будуть тести. Третій конкурс – це буде сюрприз. Скажем, назвем «Чорний ящик». А четвертий конкурс – це вже буде творче завдання, де треба буде проявити креативність, якусь творчість. Діти будуть, скажем, розмишляти».

Критерії оцінювання, каже Віталій Семчишин, – як і в будь-якому конкурсі: рівень знань, креативність, вміння творчо мислити. Учасники – діти із різних навчальних закладів міста. Всього – 16.  Дехто в подібних олімпіадах вже брав участь раніше, інші – вирішили випробувати свої сили вперше.

ОЛЕГ ЧОРНІЙ, учасник олімпіади:

«Олімпіади дають мені багато знайомств, багато різних емоцій, багато спілкування. Після багатьох конкурсів я знаходжу багато друзів, ми часто спілкуємся, часто ходимо гуляти. Багато нового досвіду».

СЕРГІЙ ТКАЧУК, учасник олімпіади:

«Ну, хотіли, бо ми ще в таких олімпіадах ніколи участі не брали, то хотіли попробувати себе в тому. Не дуже готувалися, нам вчителі розказували, які конкурси будуть, ну, наприклад. Щоб ми не переживали».

В свою чергу, чиновники від освіти вважають: подібні заходи дають дітям з обмеженими можливостями змогу відчути себе повноцінними членами суспільства, такими ж, як усі інші.

ЛЮБОМИР КРУПА, директор департаменту освіти і науки ОДА:

«Отака олімпіада – це є перший крок, маленький крок, але перший крок для того, щоб діти себе відчували повноцінно, що вони є в колективі, що вони є обдаровані. Думаю, що якраз такі олімпіади ми будемо проводити по всіх районах. З тим, щоб саме таких дітей підтримати і вивести їх на публічність, щоб вони могли себе реалізувати і розвиватися вже і в житті, і здобувати освіту не тільки в спеціальних закладах, а так само і в середній школі, в вищих навчальних закладах».

Інклюзивна освіта, вважає Любомир Крупа, у нас все ще потребує розвитку. В першу чергу необхідні відповідні спеціалісти і кошти. Втім, каже посадовець, вона себе абсолютно виправдовує, адже так діти з певними вадами мають шанс повноцінно себе реалізувати.

ІНТБ

  Категорія: