У МОН обговорили роль інклюзивної освіти у навчанні дітей з особливими потребами

У МОН обговорили роль інклюзивної освіти у навчанні дітей з особливими потребами
28 Березня 2016
Друкувати цю новину

25 березня 2016 року у Міністерстві освіти і науки відбулась Всеукраїнська науково-практична конференція «Проблеми та досягнення у сфері аутизму в Україні та інших країнах світу».

У МОН обговорили роль інклюзивної освіти у навчанні дітей з особливими потребами

Що потрібно для того, щоб особливі діти були успішними в інклюзії та, як правильно включити дитину з особливими потребами в інклюзію, напередодні Дня поширення інформації про аутизм говорили в Міністерстві освіти і науки України – фахівці, експерти, освітяни та представники громадськості.

У заході взяли участь начальник відділу дошкільної освіти департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Тамара Панасюк, начальник відділу освіти дітей з особливими потребами департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Тетяна Симоненко, консул «Аутизм Європа» і засновник Фонду допомоги дітям із синдромом аутизму «Дитина з майбутнім» Інна Сергієнко, експерти, педагоги з усіх регіонів країни, громадські активісти, батьки дітей, які страждають на аутизм.

Начальник відділу дошкільної освіти МОН України Тамара Панасюк зазначила, що сьогодні головне завдання дошкільної освіти – забезпечити рівні стартові умови для всіх дітей, у томи числі з особливими потребами; створити здоровозберігаюче середовище у кожному дитячому садку. «На сьогодні стоїть актуальне питання щодо введення до штатного розпису ще однієї категорії посад – асистент вихователя інклюзивної групи, яку вже внесено до класифікаторів професій», – підкреслила Тамара Панасюк.

На думку Інни Сергієнко, інклюзивна освіта потребує не тільки асистента вихователя, а й асистента дитини (тьютора). Саме ця людина повинна знати, коли і як заспокоїти, а коли розбуркати дитину, що страждає на аутизм, коли вивести з класу, а коли завести назад. На сьогодні таких фахівців поки немає.

«Ми проводимо семінари, за допомогою яких викладачі дізнаються про аутизм більше та зможуть використовувати ці знання у своїй роботі», – зазначила засновник фонду.

Начальник відділу освіти дітей з особливими потребами МОН Тетяна Симоненко зауважила, що діти із аутизмом потребують додаткових послуг, навчаюсь у звичайній школі. Вона підкреслила важливу роль батьків у вихованні та навчанні дітей з аутизмом. «Головні вихователі у житті такої дитини – це батьки. Тому вихователю треба налагодити діалог в першу чергу із ними», – додала Тетяна Симоненко.

Під час конференції учасники обговорили такі питання: інклюзії в Україні, потреби дитини із аутизмом при її навчанні, роль тьютора в інклюзивній освіті тощо.

Міністерство освіти і науки України

  Категорія: