У Львові понад 800 дітей інтегровані в процес інклюзивної освіти

5 Лютого 2013
Друкувати цю новину

У Львові триває дводенна конференція по підсумках реалізації канадсько-українського проєкту «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні», який незабаром завершує свою діяльність після п’ятирічної роботи.

Як повідомили у прес-службі Львівської міської ради, проєкт є технічною допомогою уряду Канади Україні і фінансується Канадською агенцією з міжнародного розвитку (СІDA).

Проєкт реалізували у двох пілотних регіонах – Львівській області та Автономній Республіці Криму.

«Інклюзивна освіта – це фактично залучення дітей з фізичними вадами до можливості навчання з ровесниками в загальноосвітніх навчальних закладах: дитячих садочках, школах, вишах. Не в інтернатах чи вдома, а здобуваючи навички у соціумі», – розповідає Ярослав Грибальський, координатор проєкту у Львівському регіоні.

За його словами, проєкт передбачав три компоненти: освітній (підготовка кадрів та методик викладання), громадянське суспільство (вплив на громаду, на батьків дітей з інвалідністю, батьків здорових дітей) та соціальна політика (законодавчий рівень, нормативна база).

На думку директора канадського центру вивчення неповносправності (CCDS), доктора Ольги Красюкової-Еннз, сьогодні розпочинається двотижневий марафон, який відбуватиметься у Львові, Києві та Сімферополі.

«З одного боку, це своєрідне підведення підсумків, з іншого – стимул і запитання: «А що далі?», оскільки проєкт не існує сам, проєкт – це ми з вами. Від того, як ми з вами думаємо і від того, як ми цінуємо людей, яку використовуємо термінологію, залежить рівень нашого життя та суспільства загалом», – додала науковець.

За її словами, унікальність проєкту не тільки в тому, що досягається суттєвий результат, а й у тому, що вдалося визначити ті критичні моменти, які дозволять Україні та Львову планувати наступні дії, приймати рішення для ефективного використання фінансів і людських ресурсів.

Також Ольга Красюкова-Еннз повідомила, що в Канаді інклюзія розуміється як процес.

«Це не місце, не просто переміщення дитини в певне середовище. Ми продовжуємо рухатися далі. В Канаді батьки мають право обирати будь-яку школу, особливо за місцем проживання. Практично немає спеціальних шкіл, за виключенням однієї-двох з вадами зору і однієї, лише у нас в провінції, з вадами слуху. Це вибір батьків. Але всі школи інклюзивні», – додає доктор.

Сьогодні у Львові 833 дитини з особливими потребами інтегровані в процес навчання і виховання у 95 закладах освіти.

«Це великий успіх і великий результат співпраці влади саме з громадським сектором. Нічого не розпочалося б, якби не громадські організації. Сьогодні вони є часто швидші, більш професійні, особливо, коли стосується окремих проблем», – зазначив Василь Косів, заступник міського голови з гуманітарних питань.

Він повідомив, що такі організації мають більше інформації, більше контактів з колегами з Польщі, Німеччини, Канади, інших країн через міжнародні проєкти.

Нагадаємо, у грудні об’єднання “Самопоміч” організувало безкоштовні правові консультації для людей з особливими потребами.

Ще 4 лютого 2009 року у Львові відбулося підписання Меморандуму про співпрацю між Всеукраїнським фондом “Крок за кроком” та представниками влади Львівської області та Львова щодо подальшого розвитку інклюзивної освіти в школах Львова, Львівської області.

Довiдка ZAXID.NET

Інклюзивна освіта розглядається сьогодні як надання дітям з особливими потребами можливості навчатися разом з своїми однолітками, мати рівний доступ до освіти. У 2008 році Президент Віктор Ющенко підписав Рамкову угоду щодо приєднання України до Конвенції ООН “Про права осіб з інвалідністю”, яка є основоположною для впровадження інклюзивної освіти.

ZAXID.NET

  Категорія: