У кожному районі Харкова з’являться інклюзивні класи для особливих школярів

10 Березня 2017 Друкувати цю новину

У кожному районі Харкова з’являться інклюзивні класи для особливих школярівХарків’яни — першопрохідці в системі інклюзивної освіти. Це коли у школах зі звичайними дітьми навчаються особливі. Діти, які мають ті чи інші порушення у здоров’ї. Згідно з постановою профільного Міністерства вже з початку нового навчального року спецінтернати не будуть набирати в перші класи особливих дітей. Вони підуть у звичайні школи.

Валерій Шепель начальник відділу нормативності та якості освіти Департаменту освіти

Харків може пишатися тим, що в цілому цією проблемою ми опікуємося ще з 2010 року. Та школа, в якій ми присутні, фактично є другою в Україні, яка створила належні умови для инклюзивного навчання. І тут є діти, які пересуваються на візках і вони включені у навчально-виховний процес. Невипадково очевидно обрана для проведення круглого столу саме ця школа, тому що тут є що подивитись. Тут створені умови, тут є підйомник, є ліфт, спеціальне обладнання, є два мікроавтобуси, які забезпечують підвезення таких дітей. Тому цій школі є чим поділитися, за останні 7 років, своїм досвідом у плані організації такого навчання.

Ольга Деменко директор Департаменту освіти

Я хочу сказать, что мы уже стратегически нарабатывали этот вопрос и говорили о том, что скорее всего в каждом районе будет опорная школа, которая будет работать в режиме инклюзивности. У нас уже есть в каждом районе детский сад, который изучает вопросы инклюзивности и теперь мы будем создавать такие школы. Поэтому время подсказало актуальность этой темы. Мы её будем глубоко изучать и будем внедрять её в жизнь.

Задля цього представники шкіл, батьківських комітетів та профільні фахівці зібралися разом аби обговорити особливості інклюзивної освіти. Це не забаганка, це — норма цивілізованого життя, кажуть учасники заходу. Така практика загальної освіти, заснована на розумінні, що особи з інвалідністю в сучасному суспільстві можуть і повинні бути залучені в соціум.

Марина Хоша голова міської батьківської ради

Люди з особливими порушеннями та потребами вільно пересуваються всім світом, вони володіють механізмами. І я вважаю, що нашою метою круглого столу те, що ми повинні згуртуватися — і чиновники, і влада, і батьки і педагоги, громадський сектор і разом якось проштовхнути напором своїм, добротою це питання. Що ці діти, які йдуть може з наміром інтегруватися і соціалізуватися у суспільство — не залишились аутсайд нашої системи.

Тож вчити доброті потрібно з дитинства, впевнені учасники круглого столу. І саме інклюзивні класи дадуть таку змогу.

Тетяна Шейніна головний дитячий психіатр Харкова, лікар вищої категорії, кандидат медичних наук

В данной ситуации когда мы изначально вместе, и каждый со своей проблемой. В этом классе будут вместе и у которых есть проблемы со слухом, и у которых проблемы со зрением, и психикой. И они будут видеть, что весь мир разный, все люди разные и у каждого есть достоинства с которыми мы живём, радуемся, общаемся, получаем удовольствие и развиваемся.

Ірина Вишнева завідувач КЗ «Харківська обласна психолого-медико-педагогічна консультація» Харківської обласної ради

Дети с особенностями развития они могут быть включены в общей процесс жизнедеятельности, они не остаются где-то там в доме, в квартирах — как часто бывает с детьми с опорно-двигательным аппаратом. Родители боятся их вывозить, стесняются, а это шанс каждому родителю и ребёнку попробовать включиться в жизнь и реализовать свои способности. У каждого ребёнка есть способности и их можно раскрыть здесь.

Вже зараз у навчальних закладах міста з’явилася можливість впроваджувати предмети, які не є обов’язковими за програмою, але дуже позитивно впливають на психіку дитини з інвалідністю. Це арт-терапія, музикотерапія, сенсорна інтеграція, пісочна анімація та інші предмети.

Харьковские Известия

  Категорія:
написати коментар

0 коментарів

Поки немає коментарів

Ви можете бути тим, хто розпочне розмову.

Додати коментар

Напишіть відгук