Створення сучасної моделі психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами

Створення сучасної моделі психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами
19 Лютого 2016
Друкувати цю новину

Днями у МОН України відбувся круглий стіл щодо удосконалення діяльності психолого-медико-педагогічних консультацій, їх ролі у здобутті освіти, реабілітації та соціалізації дітей з особливим освітніми потребами.

творення сучасної моделі психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами

Захід відбувся за участю представників державних органів влади, науки, центральної, обласних та місцевих психолого-медико-педагогічних консультацій, а також громадських організацій, які опікуються освітою дітей з особливими потребами.

Учасники круглого столу обговорили створення сучасної моделі психолого-педагогічного та соціального супроводу дітей з особливими потребами в освітньому середовищі; роль психолого-медико-педагогічних консультацій, батьків, громадських інституцій у розв’язанні актуальних завдань щодо освіти дітей з особливими потребами, зокрема, в умовах інклюзивного навчання; забезпечення реалізації права на освіту дітей із складними порушеннями розвитку, починаючи з дошкільного віку.

На вирішення окреслених завдань спрямована діяльність Інклюзивно-ресурсних центрів, які створені на базах психолого-медико-педагогічних консультацій у межах проєкту «Інклюзивна освіта: крок за кроком», що був реалізований Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» у Вінницькій, Рівненській, Черкаській областях та місті Києві у 2015 році.

творення сучасної моделі психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами

Модель діяльності такого центру за результатами проєкту презентувала Тетяна КАМЕНЩУК, директор навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області. В результаті успішної діяльності Інклюзивного ресурсного центру налагодилась міжвідомча координація усіх структур, дотичних до проблем родин, які виховують особливих дітей. Об’єднання зусиль державних, громадських організації та батьків забезпечили ефективні результати вирішенням різних проблем дітей з особливими освітніми потребами в області.

Доктор психологічних наук, професор кафедри психології Львівського національного університету ім. І. Франка, науковий керівник всеукраїнського експерименту «Науково-методичні засади створення моделі психолого-педагогічної, соціальної реабілітації та інтеграції дітей із розладами спектра аутизму» Катерина ОСТРОВСЬКА презентувала комплекс методик психодіагностики розладів у дітей із спектром аутистичних порушень. Зазначені методики сприятимуть фахівцям психолого-медико-педагогічних консультацій у виявленні та визначенні ступеня порушень розвитку дітей з розладами  спектра аутизму.

За результатами засідання круглого столу учасниками була підтримана пропозиція щодо поширення експериментальної моделі Інклюзивних ресурсних центрів шляхом  розроблення проєкту відповідного нормативного документа.

МОН України

  Категорія: