Особи з інвалідністю потребують соціальної захищеності – Урядовий контактний центр

Особи з інвалідністю потребують соціальної захищеності – Урядовий контактний центр
4 Листопада 2014
Друкувати цю новину

aaca55a5cЗа весь період проведення атитерористичної операції, за даними РНБО, станом на вересень дістали поранення майже 3300 українських військових. Багато хто з них прагнуть швидше повернутися на передову і не хочуть отримувати статус людини з інвалідністю. Зі свого боку, міністр соціальної політики Людмила Денісова, відповідаючи на звернення громадян у телепередачі “Уряд на зв’язку з громадянами” 21 жовтня повідомила, що поранені учасники АТО, незалежно від установлення їм інвалідності, забезпечуються протезуванням поза чергою, держава сплачує всю суму протезу, навіть якщо його виготовлятимуть за кордоном. Урядом дано завдання Міністерству закордонних справ та Державній міграційній службі сприяти в оформленні у максимально короткі строки необхідних документів для виїзду за кордон учасників АТО, які втратили функціональні можливості кінцівок (постанова Кабінету Міністрів від 01.10.2014 р. № 518).

Водночас на засіданні уряду 30 жовтня схвалено законопроєкт, ініційований Мінісоцполітики, щодо внесення змін до статті 4 Закону України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні”. Законопроєктом передбачено можливість користуватися пільгами особам з інвалідністю, які через певні обставини – наприклад, відсутність страхового стажу – не мають права на отримання пенсії чи державної допомоги. Пропонується  запровадити альтернативний посвідченню документ – довідку, на підставі якої особи з інвалідністю будуть мати право користуватися пільгами.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), загалом з початку року на урядову телефонну “гарячу лінію” та через Інтернет надійшло майже 14 тис. звернень від громадян з обмеженими фізичними можливостями (осіб з інвалідністю) щодо отримання різних видів соціальної допомоги, що передбачені законодавством.

Зокрема, серед численних звернень характерним є повідомлення від заявниці з міста Ладижин Вінницької області. Жінка повідомляє, що її брат наразі перебуває в Харківському шпиталі з важким пораненням ноги. Дізнавшись про безкоштовне протезування, вона запитує: куди варто звернутись та який пакет документів надати для отримання цієї послуги. Такі звернення Центр надсилає  Міністерству соціальної політики для оперативного розгляду та надання роз’яснень.

Також для заявників найактуальнішими є питання надання пільг на ліки, санаторно-курортного лікування, забезпечення засобами реабілітації тощо. Зокрема, пенсіонерка з м. Новомосковськ Дніпропетровської області, інвалід І групи, має ниркову недостатність. Жінка звернулася з проханням про забезпечення її витратними матеріалами для перітонеального діалізу. Департамент охорони здоров’я Дніпропетровської облдержадміністрації повідомив, що заявницю було запрошено до КЗ “Дніпропетровська обласна клінічна лікарня ім. І.І. Мечникова” з метою забезпечення її вищезазначеними матеріалами. Фахівці Центру пізніше дізналися у заявниці, що питання вирішено позитивно.

Заявник із Харківської області, інвалід ІІ групи, хворий на епілепсію, просив сприяння у забезпеченні його лікарським засобом “Карбамазепін” за пільговим рецептом лікаря. Звернення розглядав Департамент охорони здоров’я Харківської облдержадміністрації. За результатами розгляду чоловіка було забезпечено зазначеним лікарським засобом зі знижкою 50% на два місяці.

Відповідно до законодавства інваліди, які потребують за висновками ЛКК або індивідуальною програмою реабілітації спеціальних засобів пересування, забезпечуються ними безкоштовно. Причому строк експлуатації, наприклад, крісла-коляски – 4 роки. Пенсіонерка (інвалід І групи) з Пирятинського району Полтавської області потребувала нового крісла колісного, оскільки старе вже вийшло з ладу. Жінка вирішила звернутися за допомогою на урядову “гарячу лінію”. Аби забезпечити заявницю новим засобом пересування, УПСЗН Пирятинської райдержадміністрації видав направлення на виготовлення крісла колісного підприємством-виробником (ТОВ “Друкмаш-центр”, м.Кіровоград). Відразу після надходження з виробництва крісло було передано жінці, про що вона повідомила фахівцям Центру під час зворотного зв’язку.

Непоодинокі звернення, що стосуються забезпечення осіб з інвалідністю спецавтотранспортом. Пенсіонер, інвалід ІІІ групи з трудового каліцтва, з м. Гола Пристань Херсонської області звернувся щодо сприяння у забезпеченні його новим автомобілем взамін старого, який він здав ще на початку ц.р. Департамент соціального захисту населення Херсонської облдержадміністрації повідомив, що відповідно до Порядку забезпечення осіб з інвалідністю автомобілями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 19.07.2006 р. № 999, заявник як інвалід ІІІ групи з трудового каліцтва (з ураженням однієї ноги) перебуває на обліку в управлінні виконавчої дирекції Фонду в Херсонській області для забезпечення автомобілем із ручним керуванням. Згідно з наказом вказаного управління, заявника буде забезпечено транспортним засобом у найкоротші терміни. За результатом зворотного зв’язку згодом встановлено, що заявник отримав новий автомобіль.

Людей з особливими потребами хвилюють проблеми реальної соціальної підтримки, зокрема, отримання санаторно-курортних путівок на реабілітацію. Так, житель м. Кривий Ріг Дніпропетровської області – інвалід ІІІ групи, зателефонувавши на урядову “гарячу лінію”, повідомив, що лікувався у кардіологічному відділенні міської лікарні та потребував подальшої реабілітації у санаторії відповідного профілю. На той час забезпечити його путівкою лікарня не мала можливості. Але з часом лікарня отримала реабілітаційні путівки до санаторію “Славутич” і запропонувала заявнику путівку, на яку він погодився. Про це він повідомив фахівцям Центру під час зворотного зв’язку.

У період з 24 по 30 жовтня 2014 року на урядову телефонну “гарячу лінію” надійшло 25 тисяч 421 дзвінок, а також 400 громадян звернулися через Інтернет.

Урядова телефонна “гаряча лінія” працює цілодобово за номером: 0-800-507-309. Для мешканців Києва міський номер телефону: (044) 284-19-15. Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової “гарячої лінії”: +38 (044) 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Центру за адресою: www.ukc.gov.ua.

Укрінформ

  Категорія: