Навчання на рівних: розвиток інклюзивної освіти на Дніпропетровщині

28 Листопада 2012 Друкувати цю новину

Всеукраїнська науково-практична конференціяУ Дніпропетровській області створена комплексна система соціальної адаптації та навчання дітей та молоді з особливими потребами. Завдяки цьому за ініціативи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України і губернатора Дніпропетровщини Олександра Вілкула в області проходить Всеукраїнська науково-практична конференція з розвитку освіти для дітей з особливими потребами «Мультидисциплінарний підхід як методологічна основа інклюзивного навчання». 

У ній беруть участь близько 300 провідних фахівців регіону та країни. На конференції обговорюються актуальні питання та сучасні підходи у навчанні дітей з особливими потребами. За дорученням голови облдержадміністрації його заступник Марія Пустова відкрила пленарне засідання конференції.

Інклюзивна освіта або інклюзія – це система навчання для дітей з особливими потребами у загальноосвітній школі чи дитсадку шляхом застосування спеціальних методик, що враховують індивідуальні особливості таких дітей. Законодавче закріплення поняття інклюзивної освіти в 2010 році стало новим етапом у її розвитку. Це дозволило забезпечити системне впровадження в Україні кращого європейського досвіду соціальної та освітньої адаптації дітей з особливими потребами.

«У Дніпропетровській області впроваджуються інноваційні освітні програми, завдяки яким діти та молодь з особливими потребами навчаються у звичайних дитсадках, школах та вищих навчальних закладах. Створюються робочі місця, щоб випускники могли максимально реалізувати свої знання й навички. Проведення цієї конференції в нашому регіоні є важливим кроком у подальшому розвитку інклюзивної освіти на Дніпропетровщині та в Україні», – сказала заступник голови облдержадміністрації Марія Пустова.

Всеукраїнська науково-практична конференція

У роботі конференції беруть участь представники МОНмолодьспорту та канадсько-українського проекту «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні», керівники психолого-медико-педагогічних консиліумів та навчальних закладів, методисти, практичні психологи, науковці, представники громадських організацій Дніпропетровської області, а також співробітники Українського навчально-методичного центру практичної психології та соціальної роботи.

Конференція працює за п’ятьма тематичними блоками. Науковці та спеціалісти розглядають питання щодо науково-методичного забезпечення інклюзивного навчання, ролі та місця психолого-медико-педагогічних консультацій у системі освіти.

На конференції був презентований напрацьований досвід роботи із впровадження інклюзивної моделі навчання Дніпропетровської спеціальної школи-інтернату №1, багатопрофільного навчально-реабілітаційного ресурсно-методичного центру корекційної роботи та інклюзивного навчання і Дніпропетровської спеціальної школи-інтернату № 10.

Учасники всеукраїнської конференції ознайомляться з досвідом роботи дитячого центру соціальної реабілітації «Перлина Придніпров’я» та зустрінуться з переможцями і учасниками обласного фестивалю для дітей з особливими освітніми потребами «Повір у себе» у Дніпропетровській спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті № 2.

«На Дніпропетровщині дітям з особливими потребами надається комплексна і адресна допомога. Це дозволяє їм бути впевненими у собі та відчувати себе повноцінними членами суспільства. Наукова конференція «Мультидисциплінарний підхід як методологічна основа інклюзивного навчання» – це можливість презентувати країні досвід нашого регіону з розвитку освіти для дітей-осіб з інвалідністю та обмінятися знаннями і напрацюваннями задля розробки нових проектів», – сказала під час конференції директор Дніпропетровського обласного методичного психолого-медико-педагогічного центру Світлана Васильковська.

У Дніпропетровській області минулого року було прийнято розпорядження голови облдержадміністрації  Олександра Вілкула «Про запровадження інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами у навчальних закладах області».

Згідно з ним протягом 2011–2012 року було проведено моніторинг стану впровадження інклюзії в дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади. У результаті цього 59 базових шкіл регіону визначено для запровадження інклюзивного навчання. У кожному з цих закладів облаштовані кабінети учителя-дефектолога, психологічного розвантаження та логопедичний кабінет для проведення корекційно-розвивальних занять. До штатних розписів загальноосвітніх навчальних закладів з інклюзивним навчанням введені посади вчителя-дефектолога, вчителя-логопеда, соціального працівника.

До роботи в проекті залучені кращі педагоги, які розробляють навчальні матеріали та дистанційні курси, проводять консультації.

МОНмолодьспорту

  Новина має такі "мітки":
  Категорія:
написати коментар

0 коментарів

Поки немає коментарів

Ви можете бути тим, хто розпочне розмову.

Додати коментар

Напишіть відгук