Науково-практичний семінар

10 Квітня 2015 Друкувати цю новину

Picture (1)3-4 квітня на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся міжобласний науково-практичний семінар «Інноваційні технології підтримки інклюзивного навчання дітей з особливими потребами». Участь у заході брав директор Закарпатського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю Андрій Воробець.

Відкриваючи форум, Тетяна Палько, директор Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, наголосила, що міжобласний семінар за участі широкого кола фахівців в даній галузі під егідою департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА проводиться вперше.

 У режимі он-лайн зв’язку до роботи семінару долучився Одеський обласний інститут удосконалення вчителів. Представник цієї установи, заступник директора з навчально-методичної роботи, розповіла про педагогічні інновації в інклюзивній освіті, які стали можливими завдяки  участі інституту в міжнародному проекті ЄС Tempus «Інновації в інклюзивній освіті» (Україна, Молдова, Білорусь, Швеція, Іспанія, Німеччина) упродовж останніх двох років. Згідно результатів проведеного соціологічного опитування близько 50% педагогів не готові до навчання дітей з особливими потребами. Не готові сприймати таких дітей в загальноосвітніх навчальних закладах і батьки. Тому перед  фахівцями  стоїть питання підготовки таких професіоналів, які психологічно готові вести роз’яснювальну роботу, налагоджувати співпрацю та створювати належні умови для навчання та виховання дітей з особливими потребами, застосовуючи інноваційні технології підтримки для їх інклюзивного навчання.

Начальник відділу дошкільної, загальної середньої, інклюзивної та позашкільної освіти управління освіти та науки департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА говорив про чинники якісного впровадження інклюзивного навчання дітей з особливими потребами та розробку відповідних навчальних планів, використання різноманітних ресурсів і партнерських зв'язків із громадськістю. На Закарпатті є позитивна динаміка створення інклюзивних планів, яких зараз на теренах області нараховується 85.

Успішним досвідом роботи щодо підготовки педагогів області для роботи з дітьми з особливими потребами поділилася методист з інклюзивного навчання кабінету дошкільної, початкової та інклюзивної освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти. Як показала практика, в умовах навчального процесу взаємодія між вчителем, «здоровими» дітьми і дітьми з особливими потребами в інклюзивних класах сприяє налагодженню між ними дружніх стосунків. Завдяки такій взаємодії діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей, вони стають більш чуйними, готовими до взаємодопомоги. В кінцевому результаті – це формує якісно нове відношення до людей з інвалідністю, що є важливою вимогою сьогодення.

Завершилося наукове зібрання підписанням угоди про співпрацю Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти  з Національним університетом «Львівська політехніка». Представники навчального закладу наголосили, що готові надавати технічну підтримку задля розвитку інклюзивного навчання дітей з особливими потребам в Закарпатській області.

Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю

  Категорія:
написати коментар

0 коментарів

Поки немає коментарів

Ви можете бути тим, хто розпочне розмову.

Додати коментар

Напишіть відгук