Національна Асамблея осіб з інвалідністю України розпочинає цикл публікацій, щодо діяльності психолого-медико-педагогічної консультації ( ПМПК)

17 Лютого 2016 Друкувати цю новину

Наша зустріч з завідуючою Київської ПМПК Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) Поляковою Оксаною Миколаївною.

Практичні кроки нашої роботи…

Наші співробітники переконанні в тому, що ВСІ УЧАСНИКИ ІНКЛЮЗИВНОГО ПРОЦЕСУ (педагоги, батьки, діти з особливими освітніми потребами) - це одна команда і ми , як члени цієї команди, маємо надавати фахову підтримку і допомогу всім її учасникам.  Але де взяти для цього час, ресурси, кадри адже, ми  маємо здійснювати консультації, супровід:

в  закладах класичної спеціальної освіти м. Києва:

17 спеціальних шкіл – інтернатів, в яких навчається 3015 дітей,  спеціальний  дитячий  будинок «Малятко» ( у початковій школі 73 дитини);  13 загальноосвітніх навчальних закладів, де  функціонує  47 спеціальних класів, в яких навчається  482 дитини; 31 дошкільний навчальний заклад компенсуючого типу (всі групи спеціальні); 45 дошкільних навчальних закладів  комбінованого типу (131 спеціальна група);

в закладах, що впроваджують інклюзію в м. Києві:

18  загальноосвітніх навчальних закладів  - 107 класів, в яких навчається 304 дитини з особливими освітніми потребами; 24 дошкільні навчальні заклади   – 30 груп, в яких отримують  корекційно-розвиткову допомогу 90 дітей з особливими освітніми потребами.

Розуміючи, що діяльність ПМПК має змінюватись, ми вирішили розпочати ці зміни  з надання виїзної консультативно - методичної допомоги на місцях. Розпочали ми з 18 закладів, що впроваджують інклюзивну освіту в м. Києві. Це стало можливим тільки протягом листопада - грудня, коли кількість засідань психолого-медико-педагогічного вивчення дітей зменшилась до двох на тиждень.

Ми озброїлись основним ресурсом - доброзичливістю та бажанням допомогти і почали підготовчу роботу.

Потрібно було ретельно вивчити нормативно-правову базу інклюзивної освіти; ознайомитись з додатковими науковими виданнями  по організації інклюзивного навчання; чітко спланувати свою діяльність.

Та коли зрозуміли, що питання все ж таки залишаються, а з ними й невпевненість, ми запросили на учбовий семінар ( тільки для співробітників ПМПК) науковця-практика Луценко Інну Василівну.

Основне, на що ми орієнтувались, ми робимо виїзні  засідання щоб надати допомогу, а не перевіряти  заклад.  Про це ми говорили і з адміністрацією закладів і з батьками.

І тепер  можна   констатувати, що мета досягнута.

Вся ця низка консультативних виїздів, стала гарним професійним досвідом, фаховим збагаченням і для нас працівників консультацій і для практиків, що впроваджують інклюзивне  навчання. Батьки позитивно поставились до такої форми нашої діяльності.

Працівники ЗНЗ  знали завчасно дату нашого приїзду і мали змогу підготувати свої питання. На більшість питань отримували відповіді одразу, деякі ми фіксували і доопрацьовували пролонговано.

Під час консультативних виїздів, ми ознайомились з позитивними історіями впровадження інклюзивного навчання,  з прикладами співпраці вчителів та батьків в інклюзивних класах, поступової зміни ставлення батьків дітей  без інвалідності до дітей з особливими освітніми потребами, різними формами організації корекційно-розвиткової складової.

Наприклад,

Деснянський район: наступність в роботі спеціального  закладу. Четверо дітей після закінчення початкової школи спеціального закладу перейшли на навчання в інклюзивний п’ятий клас загальноосвітнього навчального закладу.

Шевченківський район: приклад наставницької  роботи районної ПМПК та інклюзивних закладів району. Перший позитивний досвід роботи по залученню за угодою супровідника дитини з аутизмом.

Дарницький район:  професійний підхід   до підготовки   індивідуальних програм розвитку дитини.

Оболонський район: зразковий рівень архітектурної доступності в закладі , де навчаються діти з порушеннями опорно-рухового апарату; майстерність взаємодії вчителів та асистентів вчителя в закладі, де навчаються діти зі зниженим слухом. Різні варіанти партнерської взаємодії вчителів та асистентів, де співпраця націлена на загальний результат.

Під час багатоденної роботи та після аналізу анкетування (140 добровільних учасників брали  участь в опитуванні), ми зрозуміли, що на правильному шляху.   Але основне, потрібно багато працювати усім разом -  батькам, вчителям,  фахівцям і адміністраціям шкіл  для досягнення спільної мети.

  Категорія:
написати коментар

0 коментарів

Поки немає коментарів

Ви можете бути тим, хто розпочне розмову.

Додати коментар

Напишіть відгук