Інклюзивна освіта допомагає дітям з особливостями розвитку адаптуватися у суспільстві

22 Грудня 2015 Друкувати цю новину

Суми. 17 грудня координаційна рада у справах ветеранів війни та праці, осіб з інвалідністю при виконавчому комітеті провела своє виїзне засідання. Члени ради обговорили стан розвитку інклюзивної освіти в нашому місті.

За повідомленням спеціаліста управління освіти та науки Віти Корж, станом на грудень 2015 року в навчальних закладах Сум отримують освітні послуги 535 дітей з особливими потребами. Так, у дитячих навчальних закладах виховуються 104 хлопчика та дівчинки, у загальноосвітніх школах - 431.

З метою забезпечення реалізації права на освіту дітей з обмеженими фізичними можливостями в місті функціонують спеціалізовані заклади. Тут проходять навчання діти, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку. Серед них - Сумський спеціальний реабілітаційний навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа I ступеня – дошкільний навчальний заклад для дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку № 34», Сумський спеціальний навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа I ступеня – дошкільний навчальний заклад для дітей з вадами зору № 37 «Зірочка», Сумський спеціальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садочок № 20 «Посмішка» (для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату), дошкільний навчальний заклад (ясла-садочок) № 21 «Волошка» комбінованого типу.

У 2015-2016 навчальному році за інклюзивною формою розпочали навчання 13 учнів. Найбільше, 12 учнів, прийнято до загальноосвітньої школи № 11. Ще один учень зарахований до школи № 8.

П'ятеро з таких новачків навчатимуться за корекційними програмами для розумово відсталих дітей, семеро - за корекційними програмами для дітей з порушенням опорно-рухового апарату, один - за програмами інтенсивної педагогічної корекції.

Заступник директора Сумської міської централізованої системи Олена Мартюшова ознайомила членів координаційної ради з Інформаційно-ресурсним центром для людей з обмеженими можливостями «Міст у великий світ», який працює з 2002 року в рамках програми «Радість спілкування» у бібліотеці №17. Мета програми – допомогти людини з інвалідністюм в адаптації в оточуючому світі, ліквідувати брак спілкування, оточити турботою, надати інформаційну та консультаційну допомогу.

Також, учасники засідання мали змогу обмінятися інформацією, поділитися власними напрацюваннями в роботі з особами з обмеженими фізичними можливостями.

Додамо, що інклюзивна практика реалізує доступ до одержання освіти в загальноосвітньому закладі за місцем проживання та створення необхідних умов для успішного навчання для всіх без виключення дітей, незалежно від їх індивідуальних особливостей, психічних та фізичних можливостей.

Інклюзивна освіта - це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносячи необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоби забезпечити рівність можливостей. Рівень підтримки, гуманізм та терпимість у ставленні до дітей з особливими потребами, можливість надати їм доступну та якісну освіту – показники ступеня розвитку суспільства, в якому вони живуть.

Муніципальний інформаційний портал

  Категорія:
написати коментар

0 коментарів

Поки немає коментарів

Ви можете бути тим, хто розпочне розмову.

Додати коментар

Напишіть відгук