Хештег править світом? Поради з #hashtag просування для НУО

5 Травня 2017 Друкувати цю новину

Хештег править світом? Поради з #hashtag просування для НУОГромадський Простір, будучи на конференції “Sеktor 3.0″, що є найбільшою подією в Польщі з використання технологій в третьому секторі, занотував одну з цікавих, на наш погляд, презентацій Ахмада Пірайє (CEO at IT Key Media). Він розповів про роль хештегів та секрети їхнього використання в соціальних медіа для поширення ідей або просування свого бренду.

Хештег – це ключове слово або фраза, перед якими ставиться символ # і які використовується в публікаціях у соціальних мережах. У результаті ваш пост стає доступний людям з такими ж інтересами, навіть якщо вони не підписані на ваші оновлення.

Як відомо, хештеги збільшують охоплення аудиторії, підвищують впізнаваність бренду, допомагають привернути увагу клієнтів до якої-небудь події або тренду. Інша справа, далеко не всі НУО комунікатори знають, як використовувати хештеги на практиці.

Трошки історії

Тож, що таке хештег і для чого він потрібен? Почнемо з того, що є таке поняття, як сітка маркетингу, і першим її інструментом для просування своїх ідей був бігборд. Якщо ти володієш бізнесом, якщо хочеш просунути себе, одним із можливих та найкращих способів було потрапити на якийсь бігборд. На щастя, таких інструментів побільшало і на сьогодні актуальнішими є соціальні мережі.

Коли з’явився Twitter – звичайний знак решітки став онлайн-відкриттям. Тепер якою б соціальною мережею ви не користувалися, Twitter, Instagram, Pinterest, Google+, YouTube або Facebook, Вам не вдасться уникнути #хештегів.

23 серпня 2007 року Кріс Мессіна (працівник Google і батько хештегів) запропонував подібні системи, щоб позначати особливі теми. Він відправив перше повідомлення з хештегом на Twitter: «Що ви думаєте про те, щоб використовувати ґратки (#) для різних груп?» Ось так просто хештег ввійшов у нашу реальність.

ахмадЯк зазначив Ахмад, протягом 2008 року з’являлося щоденно близько 500 твітів, що характерно було і для решти соціальних мереж. В цьому ж році Барак Обама розпочав свою кампанію “запитай Обаму”, де перед цим ставив хеш – #askobama та відповідно давав відповіді на питання. Це був час, коли Твіттер разом з хештегами кардинально відрізнявся від інших соцмереж. На сьогодні, щодня з’являється близько 500 мільйонів твітів.

Американське діалектологічне товариство (ADS) назвало “хештегсловом 2012 року. Кажуть, що одна сімейна пара зі США навіть назвала свою дитину Хештег.

Тож чому хештег став таким популярним? Важливим фактором є те, що хештег ніколи не було запатентовано. Ніхто ним не може володіти, відповідно ніхто за нього не платить. Це перша причина, чому його так активно всі використовують. Кріс Мессіна говорить, що не має ніякого бажання це робити, бо якщо за нього доведеться платити, не всі зможуть скористатися хештегом, щоб просунути якісь свої ідеї чи проекти. Єдиним обмеженням для хештегів є наявність як мінімум одного слова (нехай це навіть “абв”). У зв’язку з цим, один хлопець вирішив потрапити в книгу рекордів Гіннеса, придумавши найдовший твіт.

Хештег править світом? Поради з #hashtag просування для НУО

Отже, яким був хештег? І яким він є зараз? На сьогодні він став більш цифровим. Хештег – це не тільки те, чим можна просто пишатися. Якщо його використати всього лише один раз, він стане твоїм особисто навічно, так як ніхто ним не користується і не пам’ятає. Тому він існує саме для того, щоб  повторно використовувати. Це основна ідея того, для чого нам зараз потрібні хештеги.

Продовжуючи питання в розрізі соцмереж, актуальним питанням є конкуренція між Твіттером та Фейсбуком. Якщо ви прагнете зв’язатися з іншими компаніями чи організаціями, єдину річ, яку потрібно мати на увазі, Твіттер – це 500 мільйонів твітів щодня.

Також потрібно пам’ятати, що Твіттер має обмеження на 140 символів. Співвідношення кількості читачів, яких ви відстежуєте і які відстежують вас, може багато про що сказати. Якщо ви маєте 1000 фолловерів і разом з тим відстежуєте таку ж кількість, це означає, що ви активні у Твіттері, але не є якоюсь визначною або популярною особистістю. А якщо Ви стежите всього лиш за 10 користувачами, а натомість Вас читає близько 10000, це свідчить про вашу популярність – і тому на Вас будуть підписуватися.

Крім того, Ви повинні мати на увазі, що як Інстаграм, так і Твітер використовують хештеги, але між цими двома мережами є абсолютні відмінності. В Інстаграмі є обмеження на 30 хештегів.

Для хештег технології також важлива мова. Наприклад, ви рідко зможете зустріти китайця, який дуже активний в Твіттері, так як для цього у них є своя соцмережа. Тож якщо ви працюєте з Китаєм, краще зайти у Weibo. Тут це набагато популярніше і є певна відмінність в написанні хештегів, тому у них він подвійний. Це пов’язано із властивістю їхнього алфавіту, Твіттер до цього не пристосований.

Основний висновок, який можна зробити, це те, що потрібно розуміти ідею, яку ви вкладаєте в написання того чи іншого хештегу, а не просто штампувати їх безліч один за одним.

Хештег править світом? Поради з #hashtag просування для НУО

Можна сформувати кілька основних порад зі створення та правильного використання хештегів: 

  • Він повинен бути простим та легким для запам’ятовування;
  • Правильний вибір ключових слів – половина успіху при використанні хештегів.
  • Уникайте використання занадто загальна ключових фраз.
  • Вибираючи хештеги, поставте себе на місце цільової аудиторії. Подумайте, які ключові слова використовують для пошуку ваші потенційні клієнти. Ваша публікація повинна збігатися з очікуваннями користувачів.
  • Мудро формулювати посил (ідею) (хорошим прикладом є кампанія від P&G з гаслом ThankYouMum);
  • Обов’язково перевіряйте вибрані хештеги в соцмережах
  • Знати свою аудиторію (впевніться чи є діти або інші вікові категорії);
  • Публікації, перевантажені хештегами, схожі на спам. Все добре, але в міру. Використовуйте не більше трьох-чотирьох хештегів в одному пості. Можна їх відділити від основного контенту і розмістити на кілька рядків нижче..
  • Просувати всі заходи вашої організації, де кожному проекту або події необхідно присвоювати певний хештег (наприклад, Громадський Простір використовує для вакансій #prostir_job , для повідомлень Бази знань – #prostir_tips і так далі);
  • Короткі і виразні хештеги працюють краще;
  • Вибрали хештег – використовуйте його «до перемоги». Часто різниця в одній навіть букві дає два хештеги замість одного.
  • Постійно розміщувати хештег біля назви своєї організації/проекту.

З цими порадами ви точно зможете впоратись. Близько 2000 фолловерів для НУО – легко. Цього можна легко досягнути, просто працюючи з правильним хештегом і маючи правильний підхід.

Інший важливий момент, що не стосується самого хештегу, це ваше особисте id в Твіттері. Воно повинно бути легким для пошуку та відбивати причетність до користувача.

За допомогою інтеграції хештегів в реченні він отримує додатковий контекст, та й контент, оформлений таким чином, виглядає краще. Крім того, це ще й дозволить заощадити місце в повідомленні і, таким чином, написати більше.

Використовуйте своєї хештеги на всіх онлайн-ресурсах (сайтах, профілях в соцмережах і т. д.), у принтовій продукції (футболки, буклети і т. Д.), у підписах листів електронної пошти. Чим більше джерел інформації про хештег ви задієте, тим більше людей його побачать і стануть використовувати. Крім того, хороший спосіб збільшити охоплення хештегів полягає у задіянні хештегів для закликів долучитися до дискусії або висловити свою думку.

Дані The 2017 Global NGO Online Technology Report

Хештег править світом? Поради з #hashtag просування для НУО

Дуже важлива річ, яку потрібно розуміти, це культура користування хештегів. Повертаючись до того, що відбулося в США в 2008 році, коли одним хештегом Барак Обама змінив дуже багато, бачимо в цьому дійсно велику необхідність та хорошу можливість просувати себе та свій бренд. Кожен з нас має свою унікальну історію. Хтось успішний студент, хтось є ІТ-менеджером, а хтось засновник цікавих ініціатив. Але кожен з нас – це частинка великої історії однієї країни. Зараз настав той час, коли всі зусилля та енергію потрібно сфокусувати в одному напрямку. Сила соцмереж в тому, що абсолютно немає ніякої різниці, чи ти інтроверт, чи ти екстраверт. Ти можеш бути будь-ким, головне правильно поширювати свої ідеї і це є дійсно перевагою. І пам'ятати – в усьому, що пов'язано з соціальними медіа, здоровий глузд та інтуїція потрібні поперед усе.

Громадський простір

  Категорія:
написати коментар

0 коментарів

Поки немає коментарів

Ви можете бути тим, хто розпочне розмову.

Додати коментар

Напишіть відгук