БІЛЬШІСТЬ ДІТЕЙ-ІНВАЛІДІВ В ІНКЛЮЗИВНІЙ ЗОШ № 19 ПОВНІСТЮ СОЦІАЛІЗУВАЛИСЬ

БІЛЬШІСТЬ ДІТЕЙ-ІНВАЛІДІВ В ІНКЛЮЗИВНІЙ ЗОШ № 19 ПОВНІСТЮ СОЦІАЛІЗУВАЛИСЬ
11 Жовтня 2013
Друкувати цю новину

За словами директора школи, більшість школярів, які обмежені у фізичних можливостях, соціалізовані

Кілька років тому полтавська школа № 19 отримала статус інклюзивної. Тоді до центрального входу добудували пандус. Та останні спостереження показали, що зранку жоден школяр ним не скористався. Більше того, двері альтернативного входу були навіть зачинені. «Полтавщина» поцікавилась у керівництва загальноосвітнього закладу, скільки таких особливих дітей відвідують уроки, та як відбувається їх соціалізація. Директор школи Катерина Манько радо згодилась дати нам інтерв’ю.

Директор школи Катерина Манько
Директор школи Катерина Манько

— Катерино Петрівно, скільки дітей з обмеженими фізичними можливостями навчаються зараз у цих стінах?

— На сьогодні у нас навчається 17 дітей з обмеженими фізичними можливостями. Проте майже всі з них користуються звичайним входом до школи. Ми відкриваємо альтернативний вхід лише тоді, коли привозять наших візочників, їх у нас навчається лише двоє — Кобеляцький Костя та Євген Румянцев відповідно учні 7 та 4 класів. Взагалі, щоб така дитина була направлена на навчання до школи, треба отримати рекомендацію відповідної психолого-медичної комісії.

— Однією з головних цілей інклюзивних шкіл є соціалізація дітей з обмеженими можливостями. А як сприймають ровесники таких однокласників? Чи не ображають їх?

— Більшість з таких дітей абсолютно соціалізовані. Вони навчаються разом з однолітками, в одному класі. Лише деякі уроки для них проводять окремо, найчастіше це фізкультура. Але про візочників варто сказати окремо. Костю і Євгенка привозять з реабілітаційного центру за розробленим розкладом на заняття, вони займають по три години в день. З деяких предметів — наприклад, музики, вони відвідують звичайний урок. Але з більшості інших вони займаються в індивідуальному порядку. На весь час їх перебування в школі за ними доглядає асистент учителя. Практика показує, що таких дітей не ображають однокласники, а спілкуються з ними на рівних, в усякому випадку, у нашій школі. Хоча в нас і здорових дітей не ображають. Мати Румянцева навіть розказувала, що коли її син лінується робити домашні завдання, вона каже, що тоді не поведе його до школи. І тоді хлопчик збирається з силами, і виконує домашні завдання як слід. Для нього пропустити школу — це покарання.

Пандус в школе

— Навчання дітей з особливими потребами вимагає відповідного фінансування…

— Візочників привозять на заняття за кошти управління освіти виконавчого комітету Полтавської міськради. Вони винаймають автобус, а якщо з’являється необхідність, то і таксі замовляють, щоб вчасно доставити дитину на урок. У цьому плані у школи дуже добре налагоджена співпраця як з місцевою владою, так і з реабілітаційним центром. А пандус нам побудували ще 2011 році благодійники, жодних вливань з міського бюджету не було. Ми навіть не знаємо, у яку суму це обійшлось.

Напис про падаючу плитку

Богдан АНДРЄЄВ,
«Полтавщина»

  Категорія: